י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אסם, נטו ודיפלומט עצרו את אספקת הסחורה למגה

3 החברות הן חלק משורת ספקים שעצרו היום את אספקת הסחורה לרשת מגה, וזאת בתגובה לפנייתה לביהמ"ש בבקשה לכנס אסיפת נושים ולהגיע להסדר חוב

  • י"ג תמוז התשע"ה
.
.





קבוצת אסם, קבוצת נטו וחברת דיפלומט הן שלוש מתוך מספר ספקים שעצרו הבוקר (ב') את אספקת הסחורה לרשת מגה, וזאת בתגובה לפנייתה של מגה לבית המשפט.

נזכיר כי בשעות הבוקר פנתה מגה לבית המשפט בבקשה לכנס אסיפת נושים בתוך 14 יום ולהגיע להסדר חוב. למגה יש חובות של 1.29 מיליארד שקל, ש-705 מיליון שקל מתוכם הם חובות לספקים.

מגה ביקשה מהספקים לדחות תשלום חוב של 30% ל-5 שנים, שייפרע ב-36 תשלומים, וכן פריסה של כל אחד מהתשלומים בחודשים יולי-אוגוסט ל-4 תשלומים.

ספקים עמם שוחח "גלובס" אומרים כי בכל התקופה האחרונה הם שקלו כל יום מחדש את אספקת הסחורה לרשת, אולם ההתפתחות היום דרמטית.

לדברי אחד הספקים, הברירה העומדת בפניהם היא מחיקת כלל החובות של מגה כבר כעת - או הסכמה להסדר המוצע, מתוך ידיעה שיש סיכוי רב שהם יצטרכו למחוק את יתרת החובות שתשלומם יידחה (30%) במועד מאוחר יותר.

למרות זאת, לפחות חלק מהספקים נוטים להסכים להסדר, אם כי הם מדגישים כי אין בדעתם לספק סחורה לרשת בטרם יגיעו להסדר ובטרם יקבלו ביטחונות לעתיד.

לדברי אחד הספקים, בהתייחס להצעת מגה להמיר להם את החוב במניות של אלון רבוע כחול, "כולם יצטרכו להביט בעיניים ולהחליט על מחיקה או פריסה של החוב. זה כמו בקפריסין שנתנו מניות של בנק שלא שוות כלום. הם יתנו לנו נייר שלא שווה כלום, אבל האלטרנטיבה לעבוד עם הרשתות האחרות כמו ויקטורי ורמי לוי - היא לא יותר טובה. עכשיו יש לנו הקלה, כי את ההחלטות הקשות קיבלנו בסוף השנה שעברה, כשהיינו צריכים לקבל החלטה כמה למחוק בספרים. חברה אחראית ביצעה מחיקה".

החלטת ספקים להפסיק את אספקת הסחורה לרשת כבר מהיום, עלולה לחרוץ את גורלה של מגה בשל מחסור מהיר שיהיה לה בחנויות.

בהקשר זה יצוין כי חלק מהספקים מספקים למגה סחורה למרלו"ג (מרכז לוגיסטי), וחלקם מספקים סחורה ישירות לסניפי הרשת. אין ספק כי באשר לספקים המספקים ישירות לסניפי הרשת, המחסור בסחורה יורגש מיד.
אוסם מגה נטו ספקים דיפלומט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד