י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אסון בקראון הייטס: המשפיע החבד"י נדרס למוות

הרב יקותיאל נחם ראפ זצ"ל, מגדולי המשפיעים בחב"ד ומדמויות ההוד של 770 - נהרג אמש בתאונה והוא בן 67

המשפיע רבי יקותיאל ראפ זצ"ל. צילום: אתר חב"ד - שטורעם נט
המשפיע רבי יקותיאל ראפ זצ"ל. צילום: אתר חב"ד - שטורעם נט


טרגדיה בחב"ד: בתאונת דרכים אמש (ב') בשכונת קראון הייטס נהרג‏ המשפיע החבד"י הרה"ח רבי יקותיאל (קותי) נחם ראפ זצ"ל, מדמויות ההוד בבית 770 בשכונה, כשהוא בן 67 בפטירתו.

באתר החבד"י 'שטורעם נט' דווח כי אמש לפנות ערב יצא מביתו ברחוב בלפור בשכונה ונדרס על ידי נהג מונית לעיני רעייתו שהייתה עמו, כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

המנוח זצ"ל נולד בתשעה באב תש"ח במושב יסודות להוריו ר' שרגא וציפורה ראפ, ונשלח ללמוד בישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים, שם התחבב על ראש הישיבה הגרש"ז אויערבאך זצ"ל.

בירושלים החל להתקרב לחסידות חב"ד בעקבות שיעורי התניא שהתקיימו על ידי הרב יוסף צבי הלוי סגל, מראשי כולל 'צמח צדק' בירושלים העתיקה.

נפשו של רבי יקותיאל נמשכה אחר החסידות ואחר הרבי זצ"ל, ומשם עבר ללמוד בישיבת 'תומכי תמימים - ליובאוויטש' המרכזית בכפר חב"ד, שם הפך עד מהרה לארי שבחבורה.

בשנת תשכ"ח, כשהוא בן 20 בלבד סע ללמוד בישיבה המרכזית בבית 770, במסגרת שנת ה'קבוצה' כנהוג. בתור בעל מרץ החל לעסוק בפעילות של 'מבצע תפילין' שהיה אז המבצע בו עסק הרבי מחב"ד זצ"ל לאחר מלחמת ששת הימים, ובמיוחד בשדה התעופה קנדי, ובקרב חברת אל-על והעובדים.

הוא החל גם להביא אישי ציבור ישראלים שהגיעו ונחתו בשדה התעופה, לביקור אצל הרבי, אם בתיאום 'יחידות', או אחר כך ב'חלוקת דולרים לצדקה' כפי שניתן לראות באין ספור תמונות וקטעי וידאו. הוא גם שמר על קשרים מיוחדים עם רבים מהרבנים, העסקנים, אישי הציבור והפוליטיקאים.

ברבות השנים יזם את הקמת 'ועד המחנכים' ובארגונו היו מתאספים רבנים משפיעים ומחנכים מידי חודש תשרי, לדון בענייני השעה בעולם החינוך וההדרכה של לובאוויטש. ההחלטות הטובות מדיונים והתכנסויות אלו הוכנסו כדו"ח אל הרבי, מידי שנה בחודש החגים.

היה מראשי העוסקים בהפצת תקנת לימוד הרמב"ם היומי, בארגון סיומי הרמב"ם, וכן זכה לקבל ברכות ועידודים מהרבי על עריכת סיום הלכות ברמב"ם, בהם דבק בכל מאודו, בכל מזג אוויר ובכל שעה משעות היום והליל. בכל מעמד סיום, היה מתכבד לשאת דברים, ולפי הוראת הרבי אף הדפיס את הדברים הנאמרים, שיצאו בספר 'תקות מנחם'. בשנים האחרונות המשיך והוציא לאור גיליון שבועי עם רעיונות שונים, וסיפורי חסידים.

הותיר אחריו את רעייתו מרת פייגא ראפ, בתו מרת חיה מושקא מוסקוביץ', חנה, יוסף יצחק, ושניאור זלמן שיבדלו לחיים.

הלווייתו תצא היום (ג') מחזית בית חב"ד 770 בשכונת קראון הייטס.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
משפיע חבד לימוד מת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד