י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפיגוע אמש: חוליית קומנדו ולא מפגע בודד

ארבעת הפצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים; ביניהם מלאכי רוזנפלד הפצוע קשה • ברכב נמצאו 18 קליעים

דמם של הפצועים על הרכב בו נורו. באדיבות המצלם
דמם של הפצועים על הרכב בו נורו. באדיבות המצלם


ארבעת הפצועים מפיגוע הירי אמש (ב') בציר אלון עדין מאושפזים בבתי החולים. מצבו של הפצוע אנוש מלאכי משה בן שרה נחמה רוזנפלד מוסיף להיות קשה, הוא נותח במהלך הלילה ואושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק. ברכב נמצאו כ-18 קליעים שנורו לעברם.

‏מלאכי הוא בנו של אליעזר רוזנפלד, שאיבד את בנו יצחקי לפני כ-13 שנים בשיטפון בנחל צאלים, אחיו הבכור נהרג אף הוא בתאונת אימונים.

שני פצועים נוספים במצב בינוני, שי בן נילי (34) מנותח בשעה זו לאחר שהגיע למרכז הרפואי הדסה עין כרם כשהוא בהכרה. פצוע נוסף חנניה בן שולה (26) אף הוא במצב בינוני ובהכרה, יועבר בהמשך למחלקה הכירורגית. שניהם עם פצעי ירי ברגלים.

בכלי התקשורת הערבים מדווחים הבוקר, כי את הפיגוע אתמול ביצעה יחידת קומנדו ערבית, טרור מאורגן ולא מפגע בודד כיתר הפיגועים לאחרונה. במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל מבוקשים ונמצאו גם אמצעי לחימה, טרם ברור האם נעצרו חשודים הקשורים לפיגוע.

העתירו בתפילה עבור הפצועים; מלאכי משה בן שרה נחמה שמצבו אנוש, יאיר בן שושנה, שי בן נילי וחנניה בן שולה שמצבם בינוני וקל.

כזכור, אמש בסביבות השעה 23:00, מחבלים פתחו באש מרכבם לעבר רכב ישראלי ובו חבורת הצעירים תושבי היישוב כוכב השחר שנסעו לביתם. כל יושבי הרכב נפגעו מן הירי.

בנוסף, אתמול בבוקר נדקרה חיילת המשטרה הצבאית בפיגוע במעבר רחל, ונפצעה באורח קשה וכעת מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ. מנהל מרכז הטראומה, ד"ר באלה מיקלוש, עדכן אמש "כל הסימנים מראים שהיא יציבה ומשתפרת. אני צופה החלמה טובה מהפציעה ושמח לעדכן שקנה הנשימה שלה לא נפגע באופן משמעותי".

המחבלת שדקרה את החיילת היא מיסון מוסא, בת 20, תושבת בית לחם, אינה מוכרת לכוחות הביטחון וללא מעצרים קודמים. במהלך חקירתה בשטח הודתה כי התכוונה לרצוח חייל וניצלה את ההזדמנות במחסום לממש כוונה זו.


צפו בפצוע מדבר: "הרגשה של חוסר אונים, רוצים להרוג אותי כי אני יהודי"
פיגוע אמש ירי ישראל רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד