ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גפני יסדר: הוארכה תקופת ההטבה לעוטף עזה

ועדת הכספים האריכה בשנה וחצי את הטבת המס לשדרות וליישובי הנגב המערבי בעוטף עזה • יו"ר ועדת הכספים גפני: "עלינו לחזק את תושבי עוטף עזה"

גפני יסדר: הוארכה תקופת ההטבה לעוטף עזה
מרים אלסטר - פלאש 90


ועדת הכספים אישרה הבוקר (ג') תקנות שהוציא שר האוצר ואשר מקנות הטבות במס הכנסה לתושבי שדרות ויישובי הנגב המערבי (עוטף עזה) עד סוף שנת המס 2016. ההטבה מקנה זיכוי ממס על יגיעה אישית בשיעור 20% עד לרמה של הכנסה שנתית בגובה 241,320 ₪ (נכון לשנת 2014).

בכך האריכה ועדת הכספים את משך ההטבה שניתנה לראשונה כבר בשנת 2007 עקב המצב הביטחוני באזור וששרי האוצר האריכו מעת לעת מתוקף סמכותם ובהתאם להערכות באשר להימשכות העילה הביטחונית.

מעבר להגדרה של מרחק של עד 7 ק"מ מגדר המערכת של עוטף עזה, נכללים בהטבה עוד 7 יישובים: דורות, ברור-חייל, מבקיעים, צוהר, אוהד, תלמי אליהו ושדה ניצן. התקנות אושרו פה-אחד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ציין ש"עלינו לעשות הכל כדי לתמוך בתושבי שדרות ויישובי הנגב המערבי ולהקל על חייהם שם". גפני דרש מנציגי הממשלה ורשות המיסים לפנות לשר האוצר על-מנת שיביא לוועדה "הצעת חוק שתכלול את כל ההטבות הניתנות לתושבי קו עימות, במקום להביא בכל פעם הטבה נפרדת בהוראת שעה, בתקנות או בצווים.

"יש להביא את הצעת החוק בעניין בהקדם ולא במסגרת חוק ההסדרים על-מנת שנוכל לדון בכך בכובד ראש הראוי לכך. המצב הביטחוני ידוע והצורך לחזק את ההתיישבות באזור ידועה גם היא, כך שאין זה נכון לבוא בכל פעם מחדש עם פרוצדורה ספציפית. יש לראות את התמונה המלאה של ההטבות ובמסגרת חוק קבוע".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) קרא להפוך את מתן ההבטה מהוראת שעה להוראת קבע: "יש לשנות את המצב שבו בכל פעם מחדש נדרשת הפרוצדורה הזו של אישור ועדת הכספים. אין שום סיבה שכל עוד המצב הביטחוני לא משתפר נדרש בכל פעם מחדש אשר את ההטבה. אולי צריך פשוט לחוקק חוק שברגע שיכונן שלום נבחן את כל הטבות המס".
גפני ועדה כספים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד