י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבה הראשי של אמסטרדם הרב אריה רלב"ג מתפטר

הרב רלב"ג, שבשמו נקשרו לא מעט סערות ובעבר אף פוטר ממשרתו על ידי קהילתו והוחזר, עוזב את תפקידו לאלתר

רבה הראשי של אמסטרדם הרב אריה רלב"ג מתפטר
ל


סערה בעולם הרבנות: הרב אריה לייב רלב"ג רבה הראשי של אמסטרדם וראש בית הדין של אגודת הרבנים בארצות הברית, שיגר אתמול (ב') מכתב התפטרות מכל תפקידיו באמסטרדם.

במכתב ההתפטרות כותב הרב כי מאז שנת 2005 שבה התמנה לרב הראשי של אמסטרדם, הוא מחלק את זמנו בין אמסטרדם לבין ארה"ב שם הוא עומד בראש מערכת הכשרות "או קיי" ואף משמש כאב בית דין באגודת הרבנים של אמריקה ורב בית הכנסת של "ישראל הצעיר" באוניו קיי, וריבוי התפקידים כבד עליו ולכן החליט להתפטר מכל תפקידיו הרבניים באמסטרדם.

תקופת כהונתו של הרב רלב"ג באמסטרדם היתה מלווה בסערות תקשורתיות לא מעטות. בשנת 2012 החליטו ראשי הקהילה באמסטרדם להשהות את הרב רלב"ג בשל פרסום 'דעת תורה' שבה פסק כי הקהילה ה"גאה" סובלת ממחלה, שניתן לרפא אותה וכי על הממשלה לדאוג לרפא את ה"גאים". דעת התורה עשה כותרות בתקשורת המקומית והקהילה נכנעה ללחצים של חברי הועד הלא אורתודוקסיים שהחליטו להשהות את הרב.

הרב רלב"ג זכה אז לתמיכה מוחלטת מצד 'אגודת ישראל' של אמריקה, והרב צויבל, סגן נשיא אגו"י של אמריקה אף שיגר מכתב תמיכה, כמו גם רבנים מכל רחבי ארה"ב והארץ. בעקבות לחץ שהופעל על הקהילה מצד גורמים אורתודוקסיים הוחזר הרב למשרתו.

מקור בכיר בארה"ב אמר כי הרב רלב"ג מעורב גם במשפט המתנהל בימים אלו בארה"ב נגד הרבנים ש"טיפלו" בסרבני גט, הרב אריה רלב"ג ידוע כמי שעוסק במלאכת איתור סרבני גט מזה שנים רבות.


רלבג פיטורים אמסטרדם רב הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד