י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מדהים: לוחם המג"ב הציל את חייו של חיים • צפו

רס"ר נחום נחום עבר הכשרה מצילת חיים לפני כחודשיים, וכבר הספיק להציל חיי אדם • וידאו מרגש

החייאה. צילום ארכיון
החייאה. צילום ארכיון


פעולה מצילת חיים: לפני שבוע לוחם משמר הגבול רס"ר נחום נחום היה בבית גיסו, כשלפתע שמע קריאות "הצילו". נחום רץ אל המרפסת וראה בכניסה לבית ממול את חיים, שבא לבקר את ביתו ובעלה, שרוע על הרצפה לאחר שעבר אירוע לבבי.

"נחום הוא גיבור", מספר אלי ברינה, החתן של חיים, ומוסיף, "70 שניות לאחר שחמי לקה בהתקף לב, הוא החל בפעולות החייאה ולבסוף אף הציל את חייו. אנו לעולם לא נפסיק להודות לו".

הסיפור החל כאשר חיים קאי (65) ואשתו רותי, היו בדרכם לבקר את בתם ובעלה. לאחר הליכה של שני קילומטרים, חיים החל לחוש עלייה בדופק וכאבים בידו השמאלית ולאחר כמה שניות התמוטט על הרצפה. נחום ראה את אותו אדם זר שרוע על הרצפה, ללא רוח חיים וישר זינק לעברו והחל בפעולות ההחייאה.



"בשנייה שראיתי אדם שנאבק על חייו לא חשבתי לרגע שאפעל בצורה אחרת, הבנתי שזה תלוי בי ופעלתי באופן אוטומטי כשכל הזמן אני מנסה לשים את הרגשות בצד מאחר וזו הפעם ראשונה שאני נתקל באירוע שכזה", אמר נחום, והוסיף: "לא זכור לי פעמים נוספות בחיי של תחושה עילאית שממש ברגע זה בפעולה קצרה של הגשת עזרה ראשונה נכונה וסייעתי בהצלת חיי אדם".

לפני מספר חודשים מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, קבע כי כל לוחם מג"ב מחויב לעשות הכשרה של קורס מגישי עזרה ראשונה בנוסף להכשרה שעוברים בתחילת השירות. נחום היה בין אותם לוחמים אשר עברו את ההכשרה ממש לפני חודשיים.

אלי ברינה ואשתו לימור היו בקומה השנייה כשחיים התמוטט ולא שמעו את קריאות העזרה, הם הגיעו שתי דקות לאחר מכן שבהם נחום כבר רכן מעל חיים ועשה כל מאמץ להחזירו לחיים. אלי, שעוסק בשיקום נפגעי אירועים לבבים מספר, "כשראיתי את נחום מבצע החייאה בחמי מיד הבנתי שמדובר באדם מקצוען שיודע בדיוק מה הוא עושה", וממשיך, "נחום פשוט הציל את חייו".

לאחר מספר דקות הגיעו כוחות של מד"א לפנות את חיים לבית החולים בדחיפות, "מצאנו אדון מחוסר הכרה כשהשכן שלו מבצע בו החייאה באמצעות עיסויים. הוא היה ללא דופק, ללא נשימה וללא הכרה, עם הפרעת קצב מסכנת חיים", מספר פרמדיק במד"א. נחום לא הפסיק את החייאה עד השנייה שחיים הועלה לאמבולנס. לפני מספר ימים, חיים השתחרר מהבית החולים ויצא מכלל סכנה. לעולם הוא לא ישכח את הלוחם שהציל את חייו.
חיים וידאו מגב ירי תמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד