י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הולנד: שר המשפטים יכריע מתי יוסגר הרב ברלנד

בית המשפט העליון בהולנד החליט להסגיר את מנהיג קהילת 'שובו בנים' • פרקליטי הרב: נפנה לבית הדין הפלילי בהאג

הרב ברלנד אמש עם חסידיו
הרב ברלנד אמש עם חסידיו


האם הרב ברלנד יוסגר לישראל? בית המשפט העליון בהולנד פסק היום (ג) כי הרב בן ה-77 יוסגר לישראל, אולם ההחלטה הסופית בעניין טרם התקבלה, זאת מאחר שמי שיקבע מתי יוסגר הרב, הוא שר המשפטים והביטחון במדינה, ארד ואן דר סטור, כך מפרסם אתר החדשות המקומי 1limburg.

פרקליטו של הרב, עו"ד שרון נהרי, אומר ל'בחדרי חרדים' כי במידה ויוחלט להסגירו לישראל כפי דרישות הרשויות בארץ, "אנו נפנה לבית המשפט הפלילי בהאג, על מנת למנוע את ההסגרה". נהרי מסרב לפרסם בשלב זה את הנימוקים לפנייה.

בית המשפט באמסטרדם קיים כבר מספר פעמים דיונים בבקשת ההסגרה של מדינת ישראל נגד רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים'. פרקליטיו ערערו על ההחלטה הקודמת להסגירו, זאת מאחר ולטענתם העבירות המיוחסות לו, התבצעו בעיר ביתר עילית, מחוץ לתחומי הקו הירוק. היום כאמור קיבל בית המשפט את הבקשה.

מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות נמסר ל'בחדרי חרדים', כי עד כה טרם קיבלו הודעה רשמית בעניין ההסגרה על ידי ממשלת הולנד. לאחר תהליך ההסגרה, הרב צפוי להיחקר על ידי משטרת ישראל, ויחל התהליך הפלילי והגשת כתב אישום.

נתן פוקס, אחד מתלמידי הרב ששהה בבית הרב כשהודיעו לו על החלטת העליון, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי לא ראו על פניו דבר. "הרב ברלנד שמע על ההחלטה מפי הגבאי, ולא ראו שום שינוי בפניו. הוא ממשיך בלימוד התורה וקבלת הקבל ללא שום שינוי".

עו"ד שרון נהרי עם הרב ברלנד


שר משפטים ברלנד החלטה בית משפט הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד