ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

בלגיה: 4 מיליון יורו לאבטחת מוסדות יהודים

שר הפנים הבלגי: "אושר תקציב של 4 מליון יורו לשדרוג אבטחת מוסדות יהודיים, מצלמות אבטחה ומיגון"

צלם:Joods Actueel
צלם:Joods Actueel


קורת רוח בקהילות היהודיות בבלגיה, בעקבות הודעתו של שר הפנים יאן ימבון היום (ג'), כי בעקבות העליה הדרמטית באירועים האנטישמיים באירופה בכלל ובבלגיה בפרט, אישרה הממשלה הבלגית תקציב של 4 מליון יורו לשדרוג האבטחה במוסדות יהודיים, ישיבות בתי כנסת ומוסדות חינוך יהודיים בבריסל ובאנטוורפן.

השר אמר את הדברים הבוקר בתוכנית בטלוויזיה הפלמית הממלכתית VRT, והסביר כי מדובר בהתקנת מצלמות אבטחה במבנים יהודיים, במיגון חלונות ודלתות.

יצויין כי מאז הפיגוע בשארלי הבדו בצרפת, מאובטחות השכונות החרדיות והיהודיות באנטוורפן ובבריסל בחיילים המוצבים דרך קבע בשערי המוסדות.

עסקנים באנטוורפן אומרים כי הסכום של ארבעה מיליון אירו יוקצב מתוך תקציב של 200 מיליון אירו שהקציבה הממשלה לצרכי ביטחון פנים לשנת 2015.

לפני מספר חודשים התנפל אלמוני באנטוורפן על אברך שהיה בדרכו לתפילת שחרית, האלמוני דקר את האברך בן ה-31 בצווארו ונמלט, המשטרה לא הצליחה ללכוד את הדוקר למרות עדויות של עדי ראיה, ותיאורו של הדוקר.

לפני כחודש סערה הקהילה היהודית בבלגיה, שוטר בלגי תושב העיר לנביק, התבטא בחריפות נגד יהודים והבהיר כי אין לו בעיה "להרוג אותם אחד אחד", כלשונו. הוא המשיך וכתב כי "המילה יהודי עצמה אומרת מלוכלך. אני לא חייב לכם שום כבוד ואילו הייתי שם בישראל, בכנות, הייתי עושה עם היהודים מה שהם עושים עם הפלסטינים, הורג אותם אחד אחד". השוטר אמנם פוטר מידית והוא יועמד לדין, אבל עצם המחשבה ששוטר שאמור לדאוג לביטחון כל התושבים, מצהיר שהוא מוכן להרוג יהודים, עורר זעם ותדהמה בקרב הארגונים היהודיים בבלגיה.
בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד