כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מסקנות המועצת: הכרזה צפויה על תקנות לחרדים וחרדיות עובדים

חברי 'מועצת גדולי התורה' של אגודת ישראל הביעו תמיכה ברבני אשדוד ובמאבקם בחילול השבת במתחם 'ביג', דנו בנושא פגעי הטכנולוגיה וצפויים לצאת בקריאה להקפיד על מקומות עבודה ראויים • מי לא השתתף ומי עזב מוקדם?

האדמו"רים מגיעים אחר הצהריים לישיבת המועצת.
האדמו"רים מגיעים אחר הצהריים לישיבת המועצת.


לאחר שעתיים וחצי של דיונים, הסתיימה הערב (ג') ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שנערכה אחר הצהריים בבית וועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים.

בישיבה - שנמשכה למעלה משעתיים - ישבו האדמו"רים חברי המועצת ודנו בענייני היהדות החרדית הצריכים חיזוק ותיקון, יחד עם מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה לצאת בהכרזה בנושא עבודות לציבור החרדי שיהיו במסגרות חרדיות גם לגברים וגם לנשים - וזאת בכפוף להוראה הקודמת של המועצת בנושא התארים והמכללות.

בנוסף דנו חברי המועצת על נושא פגעי הטכנולוגיה וכיצד ניתן לפתור את הדבר באמצעות מכשירים כשרים.

במרכז שולחן הדיונים נערך דיון גם על נושא מלחמות השבת באשדוד והמאבק על קניון 'ביג' הפתוח בשבת. רבני הקריות בעיר בראשות הגאון רבי שמואל דוד גרוס רבם של חסידי גור הגאון רבי חיים פסח הורביץ רבם של חסידי בעלזא והגאון רבי צבי הירש ויז'ניצר רבם של חסידי ויז'ניץ נכנסו לחדר המועצת וסקרו בפני האדמו"רים את הנושא.

האדמו"רים חברי המועצת הביעו את תמיכתם והעניקו גיבוי למאבק היהדות החרדית על השבת בעיר שלא להגיע לשום פשרה בנידון, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגיבוי הוא בעיקר בכל הקשור לחברות הביטוח המושקעות בקניון ביג.

לאחר מכן נכנסו סגני השרים והח"כים של המפלגה - סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר הסיעה מנחם אליעזר מוזס ויו"ר הוועדה לפניות הציבור ישראל אייכלר, וסקרו בפני האדמו"רים את ההישגים בקואליציה הצרה של נתניהו והדברים העומדים על הפרק.

בכינוס המועצת השתתפו האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סאדיגורה ומודז'יץ. האדמו"ר מבעלזא השרוי בחולשה לא השתתף ונשאר במעונו בטלז סטון לצורך מנוחה, כך גם האדמו"ר מערלוי מזקני החברים עקב חולשתו, והאדמו"ר מויז'ניץ הצעיר השוהה בחו"ל.

האדמו"ר מצאנז יצא מוקדם מהישיבה עקב סידור קידושין אצל אחד מחסידיו. מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן יצא לאחר הישיבה למעונו של האדמו"ר מבעלזא לעדכנו על ישיבהת המועצת.

גדולי האדמו"רים מגיעים לישיבה: צילום: אבי שיף
מועצת אגודת ישראל אדמורים תארים טכנוטלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד