כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

י-ם: מספר חברי מועצה חרדים נעדרו - הספורטק יוקם

לאחר דיון סוער נרשם רוב של 14 תומכים • החרדים:"ברקת הפר את ההסכם איתנו"

מתחם הספורטק בירושלים
מתחם הספורטק בירושלים


לאחר מאבק סוער שהובילו חלק מחברי מועצת עיריית ירושלים החרדים, כנגד הקמת הספורטק בירושלים, ולאחר דיון סוער שהתקיים הערב (שלישי), כולל הצבעה שנערכה במליאת העירייה, אושרה הקמת הספורטק ברוב של 14 מול תשעה מתנגדים. מספר חברי מועצה חרדים נעדרו מההצבעה.

חבר מועצת עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, העלה במהלך הישיבה שני נושאים, שהמרכזי מביניהם הוא נושא השבת: "אם ראש העיר היה מקדיש קצת יותר מחודשיים להידברות עם וועדת הרבנים לענייני שבת, לא ביקשתי שבע שנים כמו בסעיף הבא על בית הכנסת בגבעת מרדכי, אבל יותר מחודשיים היה נמצא פיתרון. בשל כך הנקודה השניה אפילו לא עולה לדיון. כבר יותר מעשור שכל כספי הפיס משועבדים למגה פרויקטים ולא לצרכים של התושבים בשכונות. זה דיון שמאחד את כל חלקי השולחן - גם הצד הימני וגם השמאלי. אף אחד לא שואל למה שלושה מגרשים צריכים לעלות 72מליון שקל, למה לא להשקיע בצורכי התושבים? בורחים מדיון עניני".

מגרשי ספורטק עתידים להיפתח במתחם עמק הארזים הממוקם בכניסה לירושלים תחת הליפתא, וקרוב לשכונות רמות, רוממה, גבעת שאול ורמת שלמה בירושלים - מה שיגרום, לטענת החרדים, לחילולי שבת.

דו"ח שיצא על התוכנית, מצביע על כי הקמת הספורטק מהווה ניגוד להשקפת עולמם של התושבים המתגוררים באזור. לטענת המנהלים, חלק גדול מהתקציב - למעלה מ-15 מיליון ש"ח - נלקח מכספי הפיתוח שמשלמים הרוכשים החרדיים שקנו דירות במתחם הקאנטרי רמות (עמותת אביעזרי ומצפה רמות), בניגוד להסכם הפיתוח.



חברי המועצה שנעדרו מההצבעה הם חיים אפשטיין מבני תורה, שלטענת מקורביו נעדר מההצבעה עקב לימוד עם חברותא בשעה זו. מיהדות התורה נעדרו חברי המועצה מיכל הלברשטאם ויעקב הלפרין.

כזכור, לפני קרוב לחודש ימים, ניסה ראש העיר, ניר ברקת, להביא לאישור המועצה את הנושא, אך לאחר שכל חברי המועצה החרדים הודיעו כי יצביעו נגד העירייה, נאלץ ברקת להוריד את הנושא מסדר היום.

את הרוב להצעתו הנוכחית, קיבל ברקת גם ללא הצבעת החרדים.

יו"ר סיעת יהדות התורה, אליעזר רוכברגר, תקף את ברקת ואמר: "יש 150 אלף תושבים שהנבחרים שלהם רוצים להגיע להידברות איתך - למה אתה לא רוצה וזורק אותם בלי לשמוע אותם ולהתיחס אליהם ולהקשיב לצרכים שלהם"?

רוכברגר תקף את ברקת ואמר שלא קיבל תשובה לשאלה מדוע לא הוקמה הועדה שתדון עם החרדים בנושא כפי שסוכם בפגישה לפני כחודש. "לא כך נוהגים שותפים".

סגן ראש העיר, ישראל קלרמן, פנה לברקת במהלך הדיון ואמר: בשיחות בינינו אמרת מפורש שהמגמה ללכת להידברות, פתאום גילינו שבהחבא זה נכנס לסדר יום ובא להצבעה לא בהידברות אלא בהתגרות - כך לא מתנהגים עם שותפים".
חילול שבת ירושלים ספורטק ברקת חברי מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד