י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צלם בהיכל: גינוי מקיר לקיר על אישור הספורטק

היומונים מתגייסים למחות בתוקף על אישור הספורטק בעיריית ירושלים, תוך שהם מגנים את חברי המועצה החרדים "שנעדרו" - ובכך גרמו לאישור התקציב • "כאב עמוק ואכזבה בציבור החרדי" • סקירה

צלם בהיכל: גינוי מקיר לקיר על אישור הספורטק
מתחם הספורטק בירושלים


אישור הקמת מתחם הספורטק במליאת מועצת עיריית ירושלים אמש (ג') מביאה הבוקר גל כותרות חריפות ביומונים המפלגתיים.

כזכור לפני חודש ירד הנושא מסדר היום בישיבת המועצה עקב התנגדות הנציגים החרדים. אמש הנושא עלה שוב להצבעה ואושר. לטענת הנציגים החרדים, ראש העיר הפר את הסיכום עמם, כך או כך המהלך היה צפוי מראש וברקת מקבל הבוקר מתקפה חריפה בעיתונות.

בעיתון 'המודיע': נכתב "כאב עמוק ואכזבה בציבור החרדי". בהמשך תוקפים את ארבעת חברי המועצה החרדית שנעדרו "אולם לא פחות מארבעה (!) חברי מועת עיר חרדים ה"ה: שלמה רוזנשטיין יעקב הלפרין חיים אפשטיין ומיכל הלברשטם נעדו מן ההצבעה.

"מי שניצל את הדבר היה ראש העירייה, שראה שיש רוב לאישור התקציב והאות ניתנה להצבעה שתוצאתיה למרבה הצערה הפכו לברורות התקציב עבר ברוב, למגינת לב שומרי השבת ונוטרי קדושת ירושלים".

בעיתון יתד נאמן הקדישו את אוזן שמאל תחת הכותרת "צלם בהיכל! חרפה: עיריית ירושלים אישרה את תקציב הספורטק. הקמת המיתחם תהווה פירצה נוראה בפלטרין של מלך". העיתון גם מפרסם שמות נציגים חרדים המצייתים לגדולי ישראל: "התבקשנו ע"י רבנים לפרסם את שמות הנציגים החרדיים שפעלו אמש בציות מוחלט עפ"י הוראת גדו"י והצביעו נגד הקמת ה'ספורטק': יוסי דייטש מ"מ רה"ע, ישראל קלרמן, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר, יוחנן ויצמן, צביקה כהן, מיכאל מלכיאלי, נחמניאל סבן ואשר מישאלי. השאר 'נעדרו' והעניקו את הרוב הדורש לראש העיר".


בעיתון 'המבשר' נכתב: "סערה מהחלטת ראש העיר. מ"מ רה"ע יוסי דייטש: ברקת שדוגל בהידברות רמס כל נסיון להגיע להבנה, אנו נמצא כל דרך אפשרית להערים קשיים ולמנוע את הקמת הפרויקט". נכתב בעמוד הראשון של העיתון.

לעומת זאת בעיתון 'הפלס' שנציג המפלגה של בני תורה חיים אפשטיין נעדר מההצבעה כותבים בעמוד הראשון כי "לאור עמידתה של סיעת בני תורה בעירייה מועצת עיריית ירושלים: הקמת המתחמים בעמק הארזים הותנתה בהתחייבות רשמית למניעת חילול שבת".




ספורטק ירושלים ברקת אפשטיין עיתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד