ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

"בני תורה" נגד אבוטבול: מסרבים לפנות קראוון

קראוון זמני שהונח באתר בניה משמש את קהילת "בני תורה" ברמת בית שמש ג' - הבוקר הגיעה העירייה לפנותו

"בני תורה" נגד אבוטבול: מסרבים לפנות קראוון
גגג


מאז שעות הבוקר, מתנהל מאבק ברמת בית שמש ג'; קבלן שסיים את עבודתו, היה אמור לפנות קראוון ששימש את העובדים, אך מכר זאת לבית הכנסת 'היכל יוסף שלום' של אנשי 'בני תורה' בראשות רב הקהילה הגר"צ פרידמן שהיו אמורים לפנות אותו, אך במקום זאת הזיזו את הקראוון מספר מטרים והניחו אותו על שטח ירוק.

מחלקת ההנדסה של עיריית בית שמש הגיעה למקום על מנת לפנות את הקראוון, אך נתקלה בהתנגדות מצד אנשי הקהילה המתבצרים במקום.

בקהילה בעיר מאשימים את עיריית בית שמש ואומרים: "נוהל 'העלמת העין' קיים כלפי הקהילות השונות ברמת בית שמש, וישנם כ-10 בתי כנסת כאלו, לא קיים כשמדובר בבית הכנסת של קהילת בני תורה".

בבני תורה מאשימים בנוסף את משה מונטג נציג דגל התורה בעיר: "הוא אחראי על ההקצאות ופינוי בעיר, הוא זה שקידש מלחמה לא ברורה ולא מובנת בעליל", כמו כן אומרים בבני תורה כי "ראש העיר משה אבוטבול מתעלם לחלוטין מרבני העיר. הרב מרדכי גולדשטיין רבה של קהילת משכנות יעקב ברמת בית שמש א', והרב נתן קופשיץ רבה של קהילת נחלה ומנוחה בבית שמש הישנה. שפעלו בכל דרך כדי להיפגש עימו ולדון בעניינו של בית הכנסת החדש ברמת בית שמש ג', אך עד כה ללא הצלחה".



בבני תורה מציינים כי "בבחירות המוניציפאליות הורה הגאון רבי שמואל אויערבאך לבחור ל'דגל התורה' בעיר בית שמש, ומשה אבוטבול שנבחר לראשות העיר, ניצח בהפרש של מאות קולות בודדים", וכי "קולותיהם של קהילות 'בני תורה' בעיר היו גורם מכריע לניצחונו".

אמש ביקור במקום הגר"ש אויערבאך שבירך וחיזק את בני הקהילה.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה:

"לאור ניסיון העבר בשכונות קודמות שבהן התעכבה בניית מבני ציבור והקמת פארקים ירוקים עקב תפיסת השטחים המיועדים לכך ע"י קראוונים שהוצבו עליהם באופן פיראטי, מקפידה כיום העירייה על מדיניות ברורה של מניעת הצבת קראוונים על שטחים חומים וירוקים במטרה להימנע מחזרה על טעויות העבר.

"כל קהילה המעוניינת בהקמת בית כנסת מוזמנת להגיש בקשה מסודרת לוועדת ההקצאות, כאשר העירייה מצידה עושה מאמצים למלאות את צרכי הקהילות באופן מכובד.

"במקרה הנוכחי, מדובר בקבלן שהתחייב כתנאי לטופס 4 לפנות את הקראוון ששימש את הפועלים. כל זמן שהקראוון לא יפונה, העירייה לא תוכל לאשר טופס 4".


הגר"ש אויערבך בביקור אמש בבית הכנסת. (באדיבות המצלם)












בית שמש הרב אויערבך עירייה פינוי בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד