י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתנדבי אור ירוק החתימו ילדים על אמנה לשמירת כללי בטיחות בדרכים

אור ירוק: "כדי לעבור את החופשה בשלום, משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים להגביר את המודעות לסכנות שהכביש מציב במיוחד בחודשי הקיץ וכן להגביר את ההסברה לחשיבות חגירת הילדים ברכב בצורה נכונה וכנדרש"

מתנדבי אור ירוק החתימו ילדים על אמנה לשמירת כללי בטיחות בדרכים


לקראת היציאה לחופש הגדול, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק לאלפי בתי ספר וגני ילדים בכ- 170 יישובים בכל רחבי הארץ, במטרה להכין את ילדי ישראל לחופשה בטוחה. המתנדבים הסבירו לילדים כיצד לשמור על כללי הבטיחות בדרכים במהלך החופשה.

פעילות מתנדבי אור ירוק התקיימה בימים האחרונים שלפני יציאת התלמידים לחופש הגדול. במסגרת הפעילות, שנעשתה במקביל בכל רחבי הארץ, התקיימו שתי פעילויות עיקריות:

הפעילות הראשונה, התקיימה בבתי הספר, ובמסגרתה מתנדבי מועדוני אור ירוק ומתנדבים נוספים הגיעו לבתי הספר והחתימו את התלמידים על אמנה לשמירת כללי הבטיחות בדרכים. באמנה, התחייבו התלמידים לחצות נכון את הכביש – לתת יד למבוגר, לחצות את הכביש רק במעבר חצייה וברמזור ירוק וכן לציית למשמרות הזה"ב. בנוסף התחייבו התלמידים באמנה לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה וכן לרדת מכלי הרכב במקום המיועד לעצירה ותמיד בצד המדרכה. לבסוף הבטיחו התלמידים לחבוש קסדה בכל רכיבה על אופניים, קורקינט או גלגיליות.

הפעילות השנייה התקיימה בגני הילדים במסגרת תכנית זה"ב בגן של עמותת אור ירוק בשיתוף ש.ל.מ התנועה למתנ"סים, שבה מגיעים מתנדבי גיל הזה"ב לגני ילדים ומסבירים להם את כללי הבטיחות בדרכים – בגובה העיניים.

במסגרת הפרויקט, מתנדבי פרויקט "זה"ב בגן" הגיעו לגני הילדים ורעננו להם את כללי הבטיחות בדרכים אותם למדו במהלך השנה, באמצעות חידונים ומשחקים. לאחר שהילדים הראו בקיאות מרשימה בכללים, החתימו המתנדבים כל אחד מהילדים על תעודה אישית שמהווה תעודת "הנוסע הבטוח" בה הם מתחייבים להקפיד ולשמור על מספר כללים הנוגעים לבטיחות בדרכים כנוסעים ברכב.

באמנה, התחייבו הילדים לחגור חגורת בטיחות ולשבת על מושב בטיחות מתאים בכל נסיעה, לשבת בשקט בזמן הנסיעה ולא להפריע לנהגים וכן להיכנס לרכב ולצאת ממנו רק מכיוון המדרכה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בשנים האחרונות, באחוז הילדים ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים. עוד עולה מהנתונים, כי בכל שנה נהרגים בממוצע בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט) כ- 20 ילדים ובני נוער (גילאי 0-19) בתאונות דרכים.

עמותת אור ירוק: "ילדים הם אוכלוסייה פגיעות במיוחד מתאונות דרכים. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. כדי לעבור את החופשה בשלום, משרד החינוך ומשרד התחבורה חייבים להגביר את המודעות לסכנות שהכביש מציב במיוחד בחודשי הקיץ וכן להגביר את ההסברה לחשיבות חגירת הילדים ברכב בצורה נכונה וכנדרש".
אור ירוק תנועה כביש פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד