ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ב'יהדות התורה' בירושלים מציגים: לא משלמים את משכורת הפעילים

4 חודשים חלפו - ופעילים רבים לא קיבלו את משכורתם • הסיבה: סכסוך קשה בין אגודה לדגל • ראוכברגר מדגל: "בימים הקרובים נמשיך לשלם לכולם" • בוקשפן מאגודה: "בדגל מסוגרים במגדל השן. לא מוקירים את מי שהעניק להם את כוח"

מטה יהדות התורה בירושלים. צילום: קובי הר צבי
מטה יהדות התורה בירושלים. צילום: קובי הר צבי


למעלה מארבעה חודשים עברו מאז הבחירות לכנסת ה-20, ובמטה 'יהדות התור'ה בירושלים עדיין לא שילמו לפעילים ועובדי המטה את הכסף על עבודתם בכל תקופת מערכת הבחירות.

לאחר שברוב המטות בכל רחבי הארץ של יהדות התורה שולם הכסף בזמן. דווקא בירושלים - הריכוז הגדול של 'יהדות התורה', הכסף מעוכב והפעילים המנדנדים לדעת מה עם שכרם נדחים למחר, ושוב מחר.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי בסך הכללי נוצרה חריגה של 100 אלף שקל מעבר לסכום המקסימלי שהוקצב למערכת הבחירות בבירה והקמת המטה המרכזי ברחוב שרי ישראל, ובעקבות חילוקי דעות קשים בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה', הפעילים לא זכו לקבל את הכסף.

סלע המחלוקת הוא מי יספוג את האובר והחריגה שנוצרה מפעילות המטה בירושלים.

אחד הפעילים מ'אגודת ישראל' אומר בשיחה כואבת עם 'בחדרי חרדים' "אנחנו מתחננים שישלמו את האובר שנוצר, בדגל התורה מחזיקים אותנו כבני ערובה של ממש. אנשים עבדו וקרעו את עצמם ולא קיבלו שקל, צריך לפתור את הסכסוך בינהם - אבל שישלמו מה שיש להם. מדובר על סכום של מיליון שקל", אומר הפעיל.

מי שניהלו את המטה מטעם 'דגל התורה' הם אליעזר רואכברגר, יצחק ברנר ושבתי מרקוביץ, ומטעם אגודת ישראל - ישראל בוקשפן ויהושע פקשר.

אליעזר רואכברגר אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "חלק נכבד מהפעילים כבר קיבל את המגיע לו. היה עיכוב מסויים בהמשך העברת הכספים, אבל הבעיות כבר מאחורינו ובימים הקרובים ימשיכו לשלם לפעילים עד שכולם יקבלו את המגיע להם".

ישראל בוקשפן אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה "יש אנשים בדגל התורה שיושבים במגדלי השן ולא יודעים להוקיר את הציבור והפעילים שנתנו את כל כוחם למען המפלגה, והראייה שהגדלנו את כוחנו בירושלים. אני מקווה שמישהו יתעשת סוף סוף ובימים הקרובים ישלמו לכולם את מה שמגיע להם".

מטה הבחירות בירושלים ערב הבחירות האחרונות. צילום: קובי הר צבי
מטה כסף פעילים ירושלים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד