י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

1 מ-45: ישראלי נלחם עם דאעש - ונשלח לכלא

מאז שהחלה הלחימה בסוריה יצאו לשם כ-45 ישראלים, כיום שוהים בסוריה כ-25 תושבים ואזרחים, מרביתם לוחמים לצד דאעש

1 מ-45: ישראלי נלחם עם דאעש - ונשלח לכלא


שלוש שנות מאסר נגזרו על חמזה מגאמסה בן 23, בגין הסתננות לסוריה והתגייסות לארגון המדינה האיסלאמית, דאעש.

השופטים שאהר אטרש, יונתן אברהם בראשותו של סגן הנשיא בנימין ארבל מבית משפט המחוזי בנצרת, גזרו היום 36 חודשי מאסר על ישראלי תושב יפיע, שהורשע ביציאה מישראל שלא כדין, חברות בהתאחדות בלתי מותרת ובקשר לפשע עבירה.

בחודש 01/2011 פרצו ברחבי סוריה הפגנות ומחאות של אזרחים סוריים כנגד הממסד הסורי, אשר התפתחו ללחימה ממושכת של כוחות המורדים בכוחות הממסד הסורי. במסגרת ארגון דאעש.

תופעה של יציאת אזרחי ישראל או תושביה לזירת הג'יהאד בסוריה, כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי, טומנת בחובה אפשרות של ממש כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית אותה יעברו שם, תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד מטרות ישראליות, או הפצת משנה הדוגלת בכזו - בין ביוזמתם העצמאית, ובין ביוזמת והפעלת גורמי ג'יהאד עולמי (ובהם ארגון דאע"ש) עמם באו במגע בסוריה.

הנאשם חמזה מגאמסה, צפה בשנת 2014 יחד עם חבריו ב"יוטיוב" בקטעי וידאו של דאע"ש וארגונים נוספים, אשר פועלים בסוריה ולשוחח בשבח ההצטרפות לדאע"ש ללחימה במסגרת הג'יהאד. ככל שהרבה לצפות בתכנים, גבר רצונו להצטרף לכוחות המורדים, והוא אף צפה ביחד עם חבריו בסרטונים שונים, בהם פורטו דרכי הכניסה לסוריה. בין היתר, הסתננות דרך גבולה המשותף עם טורקיה תוך הסתייעות במבריחים.

הוא יצר קשר עם פעיל במדינה האיסלמית בסוריה, על מנת לאמת את פרטי המידע הנוגעים לדרכי ההסתננות לסוריה מאיזור ענתאב שבטורקיה, ויצר קשר עם הפעיל כרים אלאנצארי, המתגורר בסוריה והינו לוחם ג'יהאד.

הנאשם וחבריו מחמד כנאנה, מחמד כילאני ומחמד שריף, הזמינו חבילת נופש לאנטליה שבטורקיה, הכוללת טיסה הלוך ושוב, שלא תכננו לחזור לארץ ומכיוון שלא לעורר את חשד כוחות הביטחון.

למחרת יום הכיפורים תשע"ה, הארבעה טסו מנתב"ג לאנטליה. בהגיעם למלון הנאשם צלצל מהסלולרי של כילאני לכרים כי הגיע לטורקיה. כרים הנחה אותו להגיע לענתאב באוטובוס ומשם להסתנן לסוריה תוך הסתייעות במבריח. כן הנחה אותו להגיע בהמשך לכפר ראעי בסוריה, שם יראה בצורה ברורה את המרכז של דאע"ש ויוכל להצטרף לארגון.

הם פעלו על פי ההוראות והגיעו למרכז הגיוס של המדינה האסלמית. משם הועברו למחנה אימונים המכונה "אל מדאפה", שם חמזה קיבל את הכינוי "אבו עמארה אלפלסטיני". הוא חלק בשיעורים עיוניים בנושא פירוק והרכבה של רובה מסוג קלאצ'ניקוב. כמו כן מדי בוקר הועברו אימוני כושר גופני על ידי מדריך. אולם לאחר 10 ימים החליט לחזור לישראל, ללא ידיעת מפקדיו. בהגיעו חזרה למלון באנטליה, עוכב ותוחקר ועם הגיעו ארצה נעצר בנתב"ג.

בדיון שהתקיים לפני שבועיים וחצי, טענה הפרקליטות כי מאז שהחלה הלחימה בסוריה יצאו כ-45 תושבים מישראל. כיום שוהים בסוריה כ-25 תושבים ואזרחים, מרביתם לוחמים לצד דאע"ש.

בסופו של דיון, החליטו השופטים לגזור על חמזה מגאמסה (23) 36 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשים נוספים על תנאי וקנס בסך 10,000 ש"ח.
דאעש כלא מאסר לחימה ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד