כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מזכיר המועצת: "בית יעקב לא נועד לפרנסה. אין להכניס לימוד הכשרה"

מכתב מחולל סערה של מזכיר ה'מועצת' של אגודת ישראל: "בתי החינוך בית יעקב לא הוקמו כדי ללמד את בנות ישראל מקצוע לפרנסתן ולא כדי לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל" • "לא להכניס 'הכשרה חילופית' ללא הוראה לסמינרים"

הרב מרדכי שטרן. צילום: יהודה פרקוביץ
הרב מרדכי שטרן. צילום: יהודה פרקוביץ


מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הרב מרדכי שטרן, הוציא מכתב לכל מנהלי הסמינרים בארץ בו הוא כותב כי "על פי החלטת מועצת גדולי התורה, בית יעקב לא אמור לדאוג לפרנסת בנות ישראל, אלא ללמדם נועם המצוות והיהדות ולא להכניס הכשרות לסמינרים".

במכתבו כותב הרב שטרן: "לכבוד הרבנים החשובים מנהל הסמינרים של בית יעקב. מועצת גדולי התורה דנה בישיבתה האחרונה בדרכי החינוך והלימודים בבתי הספר של בית יעקב וצביונם והחליטה כדלהלן:

א. בתי החינוך בית יעקב הוקמו כמוסדות חינוך כדי לחנך את בנות ישראל לתורה ויראת שמים בדרך הסלולה לנו מדור דור ולהרחיק את הבנות מהווי הרחוב ומפיתוייו. וכמו כן לחנך את בנות ישראל להיות מחנכות של הדור העתיד אי"ה בבחינת ללמוד וללמד.

ב. בתי החינוך בית יעקב לא הוקמו כדי ללמד את בנות ישראל מקצוע לפרנסתן ולא כדי לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל.

ג. לאור האמור אין לשנות את מסגרות בית יעקב מכפי שהוקמו ויש לקבוע את לימודי ההוראה בסמינרים של בית יעקב בכל מערכת לימודים שהיא וכתנאי להצטרפות התלמידות למסגרת בית יעקב, ולא להכניס "הכשרה חילופית" ללא הוראה לסמינרים של בית יעקב אל אם כן יוחלט אחרת על ידי מועצת גדולי התורה.

ד. מנהלי הסמינרים הורמות ידאגו להרבות ולהעמיק את לימודי הקודש והחינוך להחדיר לבנות ישראל את נועם המצוות והיהדות שזו היא הסגולה היחידה נגד פגעי הזמן בבחינת טעמו וראו כי טוב ה'".

האזינו להקלטה הרב מרדכי שטרן מסביר: מדוע התעכבנו עם ההיתר לתואר השני?

בית יעקב מרדכי שטרן לימודים תארים רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד