י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רפואה וחיים: ים של הנאה ושעות חוויה לילדים

ים של הנאה ודמעות של חוויה במלון גלי צאנז בנתניה ל-70 ילדי 'רפואה וחיים' שהשתתפו בקייטנת שבת השבת הראשונה בסדרת שרשרת הנופשונים לעונת הקיץ

רפואה וחיים: ים של הנאה ושעות חוויה לילדים


האוויר המרענן הנושב בעוז מכיוון גלי הים המתנשאים לגובה רב, והאווירה החמה התוססת השוררת בין כותלי המלון מתמזגים להם בהרמוניה קסומה ונעימה המשרה רוגע ושלווה משולבת בשמחה ומנוחה שלא שייך לתאר במילים ספורות וקצובות אך העיניים אומרות הכל.

ראיתי את העיניים הקטנות של יוסף חיים, מתחילות לזרוח ברגע שרכב ההסעה מגיע בשעות יום שישי המוקדמות לחזית המלון הישר ממוסד הלימודים בו לומד בירושלים, הכיסא מתגלגל במעלון ומובל בעליזות בידיים תומכות ומלטפות הישר לאולם המרכזי של המלון שם כבר מקפצות להם בובות מחופשות עליזות לצלילי מוזיקה שמחה ומרקידה המקדמות את פניו בשלל בלונים מעוצבים ובחיוכים ענק שלא נמחקים מהפנים שלו עד מוצאי שבת.

הנשמות המיוחדות עוברות במהלך השבת חוויות עמוקות והפתעות בלתי נשכחות, שפע של חיוכים אוהבים, טיולים וסיבובים על טיילת חוף הים, החלוקים הלבנים מתמזגים להם יחד עם קצף הלבן של הגלים השוצפים כמו בגלויה ציורית, המתנדבות הרבות מלוות אותם במסירות שאינה יודעת מנוחה או הפסקה של רגע עד שובם לביתם במוצאי שבת מטופחים ומסודרים, עייפים ומרוצים.

ההורים המלאכיים האגדיים, נפתלי ויינברגר וזוגתו, מתרוצצים בשבתות הארוכות בין הילדים המיוחדים והזורחים, מלטפים ומרגיעים, מעניקים חום ושמחה, בלי שיעור ובלי גבול, הממתקים והשוקולדים המגוונים לא מפסיקים לנבוע מכיס הקפטן התפוח של נפתלי שמעניק אותם לחניכי האגודה כמו לילדי ואורחי המלון, מוסיפים אף הם לאווירת הנופש המיוחדת והעילאית המתגבשת במלון ולא מותירות אף אחד אדיש למחזות החסד והנתינה.

לביקור חיזוק ומעודד זכו הילדים בערב שבת עם בואו של הגה"צ רבי אפרים פישל מוטצעןרב קרית הבעש"ט בפתח תקוה, ההתרגשות ניכרה על פניו עת ניגש אל הילדים ובירכם בברכות אישיות, כשהוא מפליא ומציין לשבח ולתהילה את שגב הפעלים הידועים של אגודת רפואה וחיים לסייע להורים בהתמודדותם, ובפרט ביום זה שהינו יום ההילולא של חמיו כקש"ת בעל ה"שפע חיים" מצאנז זצוק"ל הרי שזו היא זכות גדולה לערוך במקום זה וביום זה להשפיע שפע רחמים וישועות על כל כלל ישראל ועל כל התומכים והשותפים בעבודת הקודש.

הצוות הרפואי עושה את מלאכתו נאמנה, הר"ר שמואל כהנא מנהל המערך הרפואי מוזעק פעמיים באשמורת ליל השבת למקרים שהצריכו אבחון מיומן וטיפול מהיר ומיידי, ואיך אפשר שלא להעלות על נס את המתנדבות הצעירות והמנוסות משמחות וסועדות את ה'אוצר' שלהם בלי להוריד את העין משך כל השבת, השגחה אחראית בוגרת וצמודה, יחד עם זאת הם גורמות להם לחוש כבנים יחידים ומיוחדים, רצויים ומתוקים.

במוצ"ש נשמע ברקע המולת תחנה מרכזית, רעש המנועים של צי רכבי האמבולנסים המשנעים את הילדים לביתם, נבלעים ומתערבבים עם הקריאות הרמות של הצוותות והמתנדבים, אשדוד לכאן,
ירושלים לכאן, בית שמש כבר יוצא עוד 10 דקות, הרכבים של ירוחם ופתח תקוה בדרך לכאן, ועוד ערים וריכוזים הפזורים בכל קצוי ארץ, מדובר בפרויקט לוגיסטי של ממש, הנה כאן עומדים הכן צוות מתנדבי הסעות מגבעת שמואל ביניהם בעלי הון, עו"ד ובנקאים בכירים, המביאים את רכביהם הנוצצים להסיע את הילדים המתוקים, הם רואים בכך זכות וחובה להצלחה ולברכה להתחיל את השבוע במצוות הסעות החסד. הנהגים האדיבים, מסיעים ברוגע ובבטחה ובנחת את הילד 'שלהם' לחיק הוריו ומשפחתו.

בלובי המלון ראיתי אחרי הבדלה מחזה שלא יישכח מליבי, שימי ילד בן 12 יושב ובוכה, דמעות זלגו לו והתגלגלו לו על הלחי, ניגשתי ושאלתי מה קרה, "רוצה ר-י-ק-ו-ד-י-ם, רוצה מ-ס-י-ב-ה" עונה שימי בקול מרוסק ודומע, הוא לא ויתר, ולא רוצה בשום אופן לחזור הביתה לפני שהתחילו הריקודים, למדתי את מידת ההשפעה של השמחה הנחוצה להם כמו חמצן לנשמה".

המנכ"ל הרב ברוך הימל סיכם במוצאי שבת ואמר כי "עם סיומה של שבת כזאת אנו נמצאים כבר עמוק בתוך שיא ההכנות לשבת הבאה אשר נערכת ברפואה וחיים אחת לשלושה שבועות לקבוצת אוכלוסייה שונה באגף החניך המיוחד. רק החיוך המתוק של נשמות מיוחדות אלו נותנים לנו את הכח להמשיך ולהקל מעל הוריהם ובני משפחתם.

"רק להורים היקרים אומר כמה מילים, נוכחתי לראות מקרוב מהיכרות בלתי אמצעית בשטח, כי יש מי שדואגים עבורכם, יש מי שעמלים וטורחים ללא הרף במשך שבועות ארוכים כדי לתת לכם מרווח נשימה קצר במהלך השבת ובכך להקל ולו במעט על הגבורה שבהתמודדות והשליחות המיוחדת שהעניק לכם הבורא במתנה, כמויות ענק של אהבת ישראל ודביקות במטרה נשפכים כמיטב המסורת של רפואה וחיים כדי שיהיה לכם עוד ועוד מנות גדושות של מנוחה ורגיעה, תקווה ואמונה בגלי הים של החיים".





























רפואה וחיים קייטנה שבת נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד