כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שווה לחכות: הסיפורים שעוד לא שמעתם השבוע

סיקור מיוחד מחצר זלאטשוב, הסולחה של השבוע והמקור הסודי של עמית סגל • וגם: מי אשם בתאונה התקשורתית?

שווה לחכות: הסיפורים שעוד לא שמעתם השבוע


בשעות הצהריים של יום שלישי החלה הדרמה להתפתח בכיכר ספרא, זה עוד לא היה ניכר לחלוטין, כמה מהנציגים החרדים לא הופיעו, אחרים כססו ציפרניים בציפיה, ראש העיר ניר ברקת התייצב בכבודו ובעצמו וגם אריה קינג דאג ששמו יוזכר.

לא, לא מדובר על סערת הספורטק, עניינים נשגבים מעין אלה משאיר לייבל'ה לאגף הפוליטי של אתר הבית, מדובר כמובן בביקורו ההיסטורי של הרבי מזלאטשוב בעיריית ירושלים. ביקור שנולד מהצעה תמימה של חבר המועצה והמושך בחוטים יצחק פינדרוס, התקבל באושר רב על ידי הרבי וצוותי התקשורת שעטו לסקר את המאורע.

"מנהיגם הרוחני של אנשי התקשורת החרדית", על פי הניסוח המבריק של עורך משפחה הנכבד, שיודע דבר או שניים על מנהיגים רוחניים בתקשורת בלבד, הצהיר השבוע במפורש ללייבל'ה שהכול נעשה בכדי לשמח את עם ישראל בתקופה זו, ולעודד את הזקוקים לכך, בפרט אלה שנאלצו להתנתק מקבוצות הווטסאפ בהוראת רבותיהם.

כאמור, מסע הקודש החל בעיריית בני ברק, לשם סר כבוד הרבי כדי להסדיר נושא חשוב בחסידות ונפגש עם סגן ראש העיר מנחם שפירא ומנדל אייזנברג מחסידות ויז'ניץ. הרבי, שאינו מתערב במחלוקת, העלה את נושא ההקצאות, ולצערו נמנעה ממנו פגישה עם 'ראש העיר האמיתי'. כאן הגיעה ההזמנה דלעיל ושיירת הכבוד העפילה במעלה שער הגיא.

הביקור החל בלשכת המארח, יצחק פינדרוס, ולאחר מכן התבטא הרבי באזני מקורביו על סוגיית הספורטק: "תראו כמה בובות יושבים ודנים על הבלים". בהמשך ניאות הרבי לברך את ברקת, למרות תמיכתו בספורטק, ואפילו חבר המועצה אריה קינג העלה ברגשי גיל לדף הפייסבוק שלו גלריית תמונות מפגישתו המרוממת עם הרבי.





ומהחסידות הקטנה הצומחת במהירות לחסידות הגדולה שעסוקה בחסידות קטנה אחרת: ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מבעלזא לקראת חצות ליל אמש אצל הרבי ממכנובקא, עורר אצל לייבל'ה התרגשות רבה. התמונות שהופצו בטוויטר הראו את דובר חסידות בעלזא יהושע/שייעל'ה וינברגר עומד על משמרתו. לייבל'ה לא ציפה לכזו תמונה, מי פילל ומי מילל ששייעל'ה האהוב יהיה בתוככי הבית במכנובקא, ועוד לצד הבן של משה טוביה גרינצווייג ז"ל, למרות ששמעון וולף קליין בניו יורק ולייזר וינד באוסטריה, ניווטו פירר ווינברגר את הביקור ביד רמה, ובשעות הבוקר למחרת גם בקול ברמה...





מזלאטשוב לברדיטשוב: גם בחסידות הקטנה זלאטשוב כבר מתמודדים עם חסידים סוררים, כך נצפה השבוע החסיד האדוק אריה ארליך, שבטוב ליבו הרחב כטורו השבועי עוזר למצייצים רבים להשלים עוקבים למספרים עגולים [וטוב שכך, לייבל'ה מברך כאלו שמחפשים לעזור] מאזין ברוב קשב לשיעור של הרב אייזנטל בבית הכנסת ברדיטשוב ביתר.





וחסידות אחרונה להיום: השעון לא עוצר במרכז מוסדות שטפנשט, בראשות היו"ר הרב אברהם יעקב סלומון, שם נערכים לקראת ההילולא בשלישי בלילה, ומקיימים כל העת היערכויות במשרדי המוסדות, על מנת להבטיח את טובת העולים וכמובן את חנוכת בית הכנסת על יד הקבר בנחלת יצחק בגבעתיים.





עם סגירת המדור, הגיע לידי לייבל'ה תיעוד וידאו מבהיל מהרבי שליט"א, והוא מצורף לרגל המעמד:

פינת המשכן והגז
סגן שר האוצר איציק כהן נצפה בשישי האחרון עושה קניות לכבוד שבת ב׳אושר עד׳ סמוך לאשקלון. לשאלת רבים, כהן החזיר את העגלה למקום.





ואפרופו איציק כהן: בשל התנגדות בתוך האוצר, מהרן פרוזנפר - לשעבר היועץ הכלכלי לרמטכ"ל שהיה אמור להתמנות ליועץ כלכלי לשר האוצר כחלון - מונה כיועץ כלכלי לסגן שר האוצר איציק כהן. סחטיין על הג'וב.

ובמזנון הכנסת מצא לייבל'ה את יו"ר ועדת הכספים והגז סועד להנאתו וצובר כוח להשיב לחורפינו דבר.





בצהרי שני, תועד הלענייני חרדים ועוד כמה נושאים של NRG ומקור ראשון, מענדי גרוזמן, שבוז במשכן מהדיונים הממושכים ללא תוחלת על הגז. דומה שרוח הקודש נצנצה במענדי, שכן ההצבעה המיוחלת הבתטלה בסופו של יום מתיש.





ומי שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של תורה, גמילות חסדים ובני גרנות, הוא יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, שמסר הערב שיעור בבית הכנסת של הכנסת בסוגיית 'שינוי השם'.





יושבים? קבלו את הסקופון של השבוע: כתב חדשות ערוץ 2 חשף השבוע כי פעמיים ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית החולים מעייני הישועה, מחופש למדביר ולמחלק פיתות ועבר שם טיפול רפואי. אפעס, לייבל'ה משוכנע שעמית סגל לא ארב לביבי המדביר המהיר מדי ערב בשנה האחרונה סמוך לצומת קוקה קולה, ולפיכך הוא יצא למסע חיפוש אחר המדליף.

מתברר שמדובר בלא אחר מאשר יענקל'ה פרידמן, זה שנתן ללייבל'ה בשבוע שעבר סיגר על חשבון החוב, ומחזיק במערכת קשרים ענפה במזנון הכנסת. מנכ"ל 'קו עתונות' החביב זכאי לכל ה'תהילה' למרות צניעותו, והוא הדליף את האייטם המשובח שהעסיק את יוצרי המ"מים ברשת שעות נוספות.

הפינה המוניציפאלית:
מסיבת הפתעה ויום הולדת 50 לראש העיר בית שמש משה אבוטבול, נערכה אמש באולמי צמח בבית שמש. הדובר המסור והרגוע מתי רוזנצוייג פינק כל אחד ואחד בצורה מכובדת ואישית, וכיאה לאירוע של מוישה כמובן - הוא ביצע סיום מסכת בהפתעה, וקיבל עניבה לא קצרה שהצליחה לכסות את כריסו הרחבה. לייבל'ה התרגש במיוחד מנאומו של הרב אבא טורצקי, שכבר זכה למתקפת זעם בקבוצות ש"סיות שונות.

ומחוץ לאולם, התחוללה דרמה של ממש, כמעט מסיבת בריכה: כתב-חתן שהחל להיזהר בציוציו, ביקש סליחה מחבר המועצה ויו"ר ועדת תכנון ובנייה משה מונטג, לייבל'ה יימנע מפירוט מיותר. לייבל'ה חושף כי כתב הבית משה ויסברג היה שדחף לשלום ההיסטורי, יחד עם הדובר מתי רוזנצוייג הגיעו כולם לפגישה ממושכת וטובה, שגם מנכ"ל יתד נאמן זעליג אורלנסקי [שתופס תאוצה סמוך ליו"ר ועדת הכספים] התלהב ממנה בצורה יוצאת דופן, ועל זה נאמר והאמת והשלום אהבו.





ואפרופו אורלנסקי: בשבוע האחרון חזר המנכ"ל מנופש 'מוקדם' [לפני שלושת השבועות] בשוויץ. גם הנכד ונאמן בית הגראי"ל נצפה יחד עם יהודה וצלר האיש החזק בצרפת בנופש.

ואפרופו מנכ"לים: מוישי פרוש מנכ"ל 'המבשר' חנך בחמישי שעבר את ביתו החדש בגני טל בבני ברק, במעמד בראשות האדמו"ר מנדבורנה שהגיע לקבוע מזוזה בדירה החדשה, ואיחל לחיים והצלחה למוישי - שלא מפספס תפילה אחת בנדבורנה [השלמות מידי פעם במאקווא לא נחשב]. לייבל'ה מקווה רק שהדירה מצוידת במרפסת עישון טובה לחגיגת פורים השנתית.

לרגעים אחדים, נעתקה נשימתו של לייבל'ה למראה עיניו: השועל של בני תורה יהושע פולק נצפה חוצה את הכביש מול בית מרן ראש הישיבה בחזון איש 5. לייבל'ה תמה על הביקור וחשב לרגע שפולק רוצה להחזיר את מורו ורבו מהישיבה קטנה, עד שנודע לו שהיעד היה בכלל בחזון איש 3. מכל מקום, מידי נזיפה פולק לא יצא, מי חוצה את הכביש בבני ברק מחוץ למעבר חצייה???





ובאלעד, מנהל לשכתו של מ"מ ראש העיר אלעד משה רבר, לקח פסק זמן מהעבודה בין אוטובוסים לים והמכרז לחניות נכים ורמזורים, ויצא לבני ברק לקנות ב'אושר עד' - שם נצפה חורש את המדפים וממלא עגלות.





ראשי העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן וסגנו טוביה פריינד (שגם הם היו מרוצים מתוצאת פסק הבית דין!) עשו את דרכם לצרפת לחתונת בנו של מנכ"ל העירייה יאיר קירשבוים, ונשארו גם במהלך השבת עם ראש הישיבה הגאון רבי יעקב כ"ץ. השניים התפלפלו עם ראש הישיבה בסוגיות ואף נשאו שיעורים בישיבתו ושכחו מהצרות המקומיות. אך בחזרתם נפלו לישיבת מועצה סוערת על תיקון צו הארנונה, שאחרי עימות עם נציגו של גפני - הצליחו להעבירו ברוב גדול.





דקות אחרי הצבעה על הספורטק במועצת העיר ירושלים, נצפו שרגא ניימן ושמוליק יעבץ ראש לשכת סגן ראש העיר ישראל קלרמן, בשיחה עמוקה במרפסת כיכר ספרא. לייבל'ה כמעט צייץ, אבל הוא פחד ששמוליק יראה את זה לחברי הוועדה ושרגא יצלם את הציוץ לפני המחיקה...



פינת התקשורת
ברדיו קול חי פינקו את העובדים בטיול שנתי, כך שכל העובדים והעובדות זכו בחולצה זהה עם חתימת התחנה. לילה קודם עצר עולם התקשורת בוואטספ את נשימתו, לאחר הודעת היח"צ שהצהירה שמיקום הטיול אינו ידוע. לייבל'ה כבר חשש שמדובר בסיור למרתפי דאע"ש, אך בני החבורה חזרו בשלום, מרוצים ועייפים. מי שהתנדב לקריין חדשות ברדיו היה האיש והאגדה איתי גדסי, שלייבל'ה עוד זוכר אותו במרתפים אפלים לא פחות בבני ברק עולה לשדר בקו הנייעס הראשון בשם 'יוסי ספיר'. היסטוריה.

ובתחנה המקבילה, קול ברמה, דודי שוומנפלד שפרש בתקופת הבחירות - חוזר לשדר ברדיו מיום ראשון בתוכנית כף זכות, מאזינים מלמדים זכות על עם ישראל בימי בין המצרים להרבות אהבת חינם. לייבל'ה מתגעגע כבר לטורים השנונים של דודי.

עוד בקול ברמה: מהדורות החדשות של התחנה עברו מתיחת פנים החל מיום רביעי בבוקר, והן משודרות בסגנון של גלי צה"ל. עם דיווחי כתבים במהלכן. שאפו גם לישורון תורג'מן שזכה ליח"צ מפנק בגלובס.

ואחרון מהרמה: מנכ"ל התחנה אריאל דרעי מצא זמן להמתין בתור בסניף הדואר ברמות. ככה זה כשהטאלנט שלך מתגורר בבניין הסמוך לדואר.





הפוליטי של אתר הבית, אבי שיף המרזה, נצפה בשיחה מעמיקה במשעולי הכנסת עם הלענייני חרדים של גל"צ אוריה אלקיים. האחרון בחר לבחון את רצינות הדיאטה של שיף, ולקלק קרטיב להנאתו.





ואילו בשבוע שעבר, במסגרת השקת תפריט הקיץ של הבשרית המבטיחה בעין כרם - מתילדה, חגגו המשתתפים יומולדת לניסים קינן, השדר הותיק של רשת ב', שמיד לאחר הזיקוקים בעוגה נאלץ לדווח ברדיו על ירי מסוג שונה בדרום. לייבל'ה משוכנע שהוא עוד ישוב למקום.



פינת המוזיקה:
רגע לפני ימי בין המיתרים, כשהזמרים מצטרפים לאדמו"רים וממריאים לנופים עוצרי נשימה באירופה הציורית והחומרית, לייבל'ה סוגר שבוע עם כמה עדכונים:

מומו רייך, הבן של הנגיד משה רייך, נצפה בתחילת השבוע בארוחת בוקר עם המפיק יוחי בריסקמן בבית הכנסת החדש של חסידות לוצק בבורו פארק - אותו בנה ותרם. המעדכנים מבורו פארק אומרים כי במקום יש מנין ב-7 ורבע בבוקר, רק באותו יום (ראשון) היה ב-9 וחצי כולל ארוחת בוקר...





בחתונת שלמה סורסקי, מנכ״ל ׳ביג ליס׳, שנערכה במרכז האירועים ב׳חצר נצר׳, נצפה החתן בסלפי עם מאיר אדלר ואמרגן המוזיקה האיש והנייעס מוישי ביכלר, שללייבל'ה נודע השבוע שביכלר הצעיר החל לעבוד עם רובי בנט ותזמורתו - לצד הקול והרגש החתן מוטי שטיינמץ. לייבל'ה מאחל בהצלחה ואל תשכח מי גידל אותך... לייבל'ה מנוע מלדווח על זמר צעיר וקבלן לעת מצוא שניסה את כוחו בדואט כושל עם שטיינמץ בחתונה הנ"ל.





קובי ברומר, זמר חתונות מוכשר, נצפה השבוע בטיימס סקוור על ידי שליחי לייבל'ה בגולה.





ומי שנטש את הגולה לכמה ימים, זאבי פריד וה'שירה', הספיק לעבור דרך קליפורניה ולבלות עם יוסי רובין, ומשם הגיע לביקור בזק בארץ לרגל אירוסי אחיו. לידי לייבל'ה הגיע תיעוד בו זאבי והחזן האהוב דובהל'ה הלר עושים 'מנחה' רגע לפני השקיעה באמצע רחוב אדוניהו הכהן, אחרי לגימת קפה בביתו של שמוליק אברהם. באופן מפתיע הגיע זאבי בכבודו ובעצמו לדרוש בשלום לייבל'ה אחרי 'מעריב'.








המקהלה הישראלית שסוגרת עונה בהצלחה גדולה עם אירועים בכל הארץ ובכל המגזרים והעדות - 'ברודערס' האחים שפריי, סיימו עונה בשמחת בית דז'ירקא מארה"ב.



מן הגורן ומן היקב
חונה דייטש חוגג ל"ו אביבים. חבריו ואחיו המתוק מוטי ארגנו לו תוך שעתיים מאז נודע על התבגרותו מסיבה שלא מביישת שום חתונה חסידית, מהחלות של הדר גאולה ועד לסלטים של קרויזר. לאחר חצות הלילה שידל נכד הנגיד – געצי אנגלנדר - את חונה לרדת לבני ברק, והופה, באולם חשאי בעיר הפתיעו חבריו של חונה. וכמובן, חונה המתנגד לחסידות זלאטשוב בכל כוחו, יודע שלא כדאי לדבר על הרבי.





יו"ר זק"א יודה משי זהב נצפה השבוע בפלטבוש בקולני איילנד במסעדת אולמפיק פיתה, שם ישב ואכל כיד ניו יורק הטובה עליו. שליח לייבל'ה תיעד.





משרד הפרסום גיל זכה במכרז להדבקת מודעות ברחבי העיר ירושלים, וזאת לאחר קרב קשה עם כמה מתחרים. יש לציין, כי כמעט כל הנציגים החרדים 'בחשו' בקדירה. כשכל נציג משך לטובת מתמודד אחר. לייבל'ה משאיר לקוראיו בעלי חוש הדמיון המפותח את האופציה לנחש מי עבד לטובת מי ומי ניצח עבור גיל.

לייבל'ה גם משאיר לקוראים לנחש מה אירע במפגש הגז של מנחם גשייד וגדעון סער. לייבל'ה כמעט מחה דמעה של התרגשות כשסער צייץ "עם חברי הנבון מנחם גשייד תמיד מהנה ומעניין להיפגש".





ושרוליק ורטהיימר, האיש שמנהל את מבצע מירון ביד רמה ונהגו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, נצפה בגן סאקר במסעדת מנפיס סועד את ליבו.





ובפינת המתלבש השלומיאל של השבוע: כך נצפה הסגן העירוני צביקה כהן בשלישי בסימטאות העיר העתיקה. נסיבות מקלות: כהן מיהר לחכם שלום כדי לעדכן אותו על הכישלון במאבק הספורטק.



פינת המזל טוב:
איסר בריסק, היו"ר של בולטון פוטנציאל, נהיה סבא לראשונה. אחיו המבוגר, היו"ר של מחזיקי הדת והמחנה החרדי, סבא כבר שנים בלע"ה, וכעת, בשבת האחרונה, התבשר איסר על הולדת הנכדה הראשונה. היו מי שכתבו במוצאי שבת כי הקידוש בנירוונה, אך לייבל'ה בטוח שכשמיכל הלברשטאם בשטח אפשר לעשות קידוש גם בעיריית ירושלים.

הנגיד החב"די חיים יענקל ליבוביץ אירס בתחילת השבוע בניו יורק את בנו, עם בתו של הרבי מאלכסנדר קליבלנד אוהיו. לאירוסין הגיעו כמובן כל המי ומי ולייבל'ה מחכה בקוצר רוח לחתונה.





נגיד נוסף בלוס אנג'לס, שגם מלחין ויוצר, שלמה יהודה רכניץ (שיר) אירס את בתו בשעה טובה, כפי שנכתב באמצע השבוע באתר הבית.

ברכת מזל טוב למנדי שוורץ, מנכ"ל מוסדות צאנז בביתר ומנהל בית היתומים מעין הילדים בקרית צאנז, לרגל אירוסי בנו מוישי בשעה טובה.

אייל ראובן, דובר היישוב תל ציון, לרגל הולדת התאומים בן ובת. יהי רצון שיזכה לגדלם לתורה, חופה ומעשים טובים.

גם העיתונאים חוגגים לידות: הקולגה והעורך הראשי של 'כיכר השבת' חיים אילוז חבק ברביעי בצהריים בת חמישית במספר במשפחה המורחבת. הלידה אם שאלתם בבילינסון - ללא צלם שיתעד [חבל, שלומי כהן בטוח היה זמין בסביבה]. לייבל'ה בטוח שחיים יפנק את החברים כנהוג בקידוש.

יאיר אטינגר, הלענייני של הארץ החושב, חגג את הולדת בתו בשעה טובה. גם אטילה שומפלבי והטמקא חגג את שמחת הולדת בנו.

ובשם בית איחוד הצלה, אלפי מתנדבים ומעריכים: ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר זאבי קשש, לרגל שמחת אירוסי בתו הערב ליל שישי בשעטו"מ.

ויש מי שמימש את הזכויות: שמאי שזירי יו"ר החברה המרכזית אירס את בנו החתן אברהם שזירי. לייבל'ה מחכה כבר לאופרוף בויז'ניץ טרפון.

שאול לנדא, האיש ומאור הפנים מחצר הקודש פיטסבורג ומעסקני העיר אשדוד, הכניס את בנו בן ה-3 לחיידר לקול שמחת וצהלות לייבל'ה, שעבר במקום ותפס תמונה.





גם הזמר חיים ישראל, מגדולי הזמר המזרחי, חבק בשעה טובה השבוע את בנו הנולד לו.





מזל טוב לאיש העסקים והאוטובוסים איציק קויפמן לרגל הולדת הבת.

מזל טוב לשייעק'ה ביכלר, מאנשי חבר מועצת העיר ירושלים שלמה רוזנשטיין, לרגל הולדת הבן.

מזל טוב למשפטן החרדי ויד ימינה של ציפי לבני הושע גוטליב - לרגל הולדת הבת.

חידה לסיום
בחזור מאירוע חשוב שהוזכר במדור, הצטופפו חמישה עיתונאים בג'יפ אחד, שנוהג לנגח רכבים אחרים על חוף הים בתל אביב.

החמישיה דהרה למפגש ההיסטורי של בעלזא-מכנובקא, כשגם סלפי דרכים בוצע, ומיד לאחריו אירעה התאונה.

מי אשם בתאונה ולמה?
לייבלה רכילות זלאטשוב מסעדות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד