כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שר התחבורה: יש לפעול למען תקצוב אגף התנועה בכדי להגביר את האכיפה

עמותת אור ירוק: "שר התחבורה חייב לכנס את כל הגורמים שקשורים לבטיחות בדרכים לדיון חירום בממשלה במטרה לגבש תכנית שתחזיר את ישראל להתמקד בהצלת חיי אדם בכבישים"

שר התחבורה: יש לפעול למען תקצוב אגף התנועה בכדי להגביר את האכיפה


חבר הכנסת חמד עאמר ממפלגת ישראל ביתנו, הציג בפני שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאילתא הנוגעת לכך לעלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל. בשאילתא שהגיש, ציין חבר הכנסת את הנתונים הקשים: "בשנה האחרונה אנחנו עדים לעלייה דרסטית בתאונות דרכים, עלייה של קרוב ל-30%, וזאת מגמה, גם בשנה שעברה הייתה עלייה במספר תאונות הדרכים, במספר ההרוגים".

בנוסף ביקש חבר הכנסת עאמר לדעת מה מתכוון לעשות שר התחבורה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לאור הקיצוץ בתקציבה: "אנחנו רואים שחיקה בתקציב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. האם השר מתכוון להעלות את התקציבים, להחזיר את התקציבים למה שהיה לפני כמה שנים? זה הגיע עד 500 מיליון; אנחנו מדברים היום על סביבות 300 מיליון – ירידה עם עלייה במספר תאונות הדרכים".

בתשובתו, ציין שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, כי הם עושים מאמצים להפחית את מספר ההרוגים בעיקר באמצעות שיפור התשתיות: "אחד הדברים המשמעותיים הוא התשתיות. יש תשתיות שהסתיימו, יש תשתיות שבאמצע הביצוע" והוסיף כי "בנושא התשתיות ההשקעה היא חסרת תקדים, וזה גם תשתיות בטיחות, שזה בתוך הפרויקטים האלה".

בנוסף ציין השר כץ, כי הגברת האכיפה היא אחד הגורמים המשמעותיים להפחתת תאונות הדרכים ואף הטיל את האחריות על כך על משרד האוצר: "אני חושב שאחת הנקודות החשובות ביותר היא תגבור יכולת האכיפה של משטרת ישראל, של אגף התנועה, שהוא האגף שבאמת מבצע את כל האכיפה. אני בהחלט חושב שאנחנו מתכוונים לפעול שהמשטרה תתוּקצב בהתאם לצרכים שלה, על-ידי משרד האוצר, שיוכלו להפעיל את מלוא ההיקף וגם לגייס מדי פעם כוחות נוספים, כדי להגביר את האכיפה".

בנוגע למצבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ענה השר כי לדעתו אין קשר בינה לבין מספר הנפגעים בתאונות הדרכים: "אני לא הייתי קושר קשר ישיר בין תקציב הרשות לבטיחות בדרכים לבין מצב הנפגעים. ודאי שהרשות היא גוף חשוב, היא צריכה להוביל הרבה נושאים ולהיות גורם שמקדם נושאים גם מול משרדים אחרים, וצריך גם לשפר את הדבר הזה, אבל אני לא הייתי קושר".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת שנת 2015 נהרגו בתאונות דרכים בישראל 170 בני אדם, לעומת 132 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה המקבילה בשנה שעברה, עלייה של 29%.

עמותת אור ירוק: "38 בני אדם נהרגו השנה יותר מאשר בשנה שעברה, 38 משפחות שהצטרפו השנה למשפחת השכול והמשרד הבטיחות בדרכים. מצב כזה היה מדליק נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת ולכן שר התחבורה חייב לכנס את כל הגורמים שקשורים לבטיחות בדרכים לדיון חירום בממשלה במטרה לגבש תכנית שתחזיר את ישראל להתמקד בהצלת חיי אדם בכבישים".
אור ירוק תאונות רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד