י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דרעי: "מוכרחים לעשות שינויים במתווה הגז"

שר הכלכלה, הנגב והגליל ביקר היום ביישובי עוטף עזה והתייחס לסערה הפוליטית הבוערת סביב מתווה הגז • דרעי: "המתווה הזה יכול להיות טיוטה לדיון - לא סוף פסוק; מאמין שלבסוף יודו לי שזאת הדרך הנכונה"

השר דרעי בעוטף עזה. (באדיבות המצלם)
השר דרעי בעוטף עזה. (באדיבות המצלם)


יו"ר שס ושר הכלכלה, אריה דרעי, ערך הבוקר (חמישי) סיור באזור עוטף עזה, במהלכו התבטא כי לדעתו צריכים לעשות שינויים במתווה הגז הקיים.

"הנושא של הגז הוא מאוד מורכב", דברי דרעי. "אני חשבתי, ואני חושב גם היום, שזה נושא שהציבור, הממשלה והכנסת חייבים להיות חשופים אליו. אין מדובר בנושא שגומרים בקבינט, ולא של שר אחד, שיהיה גם גדול כמוני, ייקח את זה על כתפיו. צריך שכולם יקחו חלק בנטל הזה, ואני גם חלק מהדבר - ולא בורח מאחריות. אבל חברות הגז צריכות לדעת שעליהן להיות חשופות מול כל משרדי הממשלה ולשמוע את הערות שלהם".

דרעי הוסיף ואמר: "אף אחד לא אומר שהמתווה הוא טוב. גם אלו שמגינים על המתווה אומרים שזה רע במיעוטו בנתונים. אל תשכחו שאת הגז בלויתן גילו ב- 2009, ושש שנים לצערי הלכו לאיבוד. אנחנו באים להציל מה שאפשר להציל. בנתונים האלו המתווה הזה יכול להיות טיוטה לדיון - כך אני רואה אותו ולא רואה אותו - סוף פסוק. ישנם שינויים שצריכים לעשות בו. הנושא של המחירים והפיקוח, היציבות של המחירים, ועוד דברים אחרים. מה שהיה צריך כאן, זה את החשיפה לאור השמש - וזה מה שעשיתי. אני יודע שזה לא היה קל ונעים, אבל מאמין שלבסוף יודו ויגידו לי שזאת הדרך הנכונה".

כזכור, ביום שני השבוע, נדחתה ההצבעה במליאת הכנסת על העברת סמכויות של שר הכלכלה בנושא הגז לממשלה, מאחר ולא היה רוב לממשלה - לאחר שהשרים משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ, הודיעו שלא יקחו חלק בהצבעה בעקבות ניגוד עניינים.


דרעי גז עזה שר הכלכלה ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד