י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המפקד התערב, והפועלים הפסיקו להציק לתושבי רסידו

אחד התושבים מספר לבחדרי: "התחלפו שלושה מפקדים בתחנת בית שמש, אולם אף אחד מהם לא הצליח להביא לניקוי מוחלט של איזור 'רסידו' - עד שבא סגן ניצב שלומי טולדנו"

המפקד התערב, והפועלים הפסיקו להציק לתושבי רסידו
פלאש90


בכל רחבי הארץ, מוכרת תופעת השב"חים. ערבים תושבי השטחים, השוהים בארץ ללא אישור ומחפשים עבודה. מעבר לבעייה הביטחונית, לעיתים הדבר גם מציק, כשהמיקום בו הם ממתינים, נמצא בתוך שכונה.

בעיר בית שמש, כבר במשך כעשור, שב"חים התמקמו בשכונת 'רסידו', שם המתינו לקבלנים שיאספו אותם לעבודה או כאלה שממתינים לעבודות מזדמנות. אולם תושבי השכונה סבלו מהם "הם היו זורקים אבנים לעבר עוברי אורח" מספר אלי תושב העיר ל'בחדרי חרדים'. "לפחות פעמיים נפגעתי אישית, אך לא הגשתי תלונה במשטרה".

לאחרונה, מפקד תחנת משטרת בית שמש, סגן ניצב שלומי טולדנו, שנכנס לתפקידו לפני כשנתיים, החליט למגר את את התופעה. על פי דרישתו, נערכה פעילות ממושכת וממוקדת בבעיה, ואכן התוצאות ניכרות. בחודש אחרון, התושבים מדווחים על ירידה ניכרת עד כדי היעלמות של התופעה.

אחד מתושבי השכונה, ישראל ליפל, שהתלונן לא פעם למשטרה על המטרד, החליט להוקיר את המפקד ושיגר אליו מכתב מיוחד. "התחלפו שלושה מפקדים בתחנת בית שמש, אולם אף אחד מהם לא הצליח להביא לניקוי מוחלט של איזור 'רסידו' מתופעת שוק הפועלים ומרבץ השב"חים" הוא כותב, "תוצאה זו הושגה בכות נחישותך האופיינית, המקצועיות והאחריות, שהועברו ב'רוח המפקד' לצוותים בשטח, וכך יכולנו כולנו - האזרחים - לנשום לרווחה, ולחוש תחושת בטחון".



13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד