י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פיתוח חדש: התראה על אלימות נגד קשישים

פיתוח חדש להתראה על אלימות נגד קשישים של סטודנטים מהמרכז האקדמי לב

פיתוח חדש: התראה על אלימות נגד קשישים


לאחר שנה רוויות מקרים קשים של קשישים שעברו התעללות,פיתוח מיוחד של סטודנטים במרכז האקדמי לב בשיתוף חברת גרונטקמבקש להילחם בתופעה - מצלמת תלת מימד מתקדמת השולחת התראות על אלימות בזמן אמת. הפיתוח נעשה על ידי אליהשטרסרואריהשטריך, סטודנטים להנדסת אלקטרוניקה כחלק מלימודיהם בפקולטה להנדסה במרכז האקדמי לב.

בניגוד למצלמות המעקב הקיימות אשר מטרתן לתעד את המתרחש, המצלמה התלת- מימדית החדשה פותחה על מנת לתת התראות בזמן אמת על ידיזיהוי אינדיקציות לאלימות בין הנוכחים בחדר, תוך שהיא קולטת את מרחב החדרלעומק. על ידי אלגוריתמים מתוחכמים קולטת המצלמה את תנועות יושבי החדר ומנתחת אותן, וכאשר המערכת חושדת שהיה במקום מקרה אלימות היא שולחת התראה לאחראי שהוגדר.

כך לדוגמה כאשר המצלמה תזהה יד של אחד מהנוכחים בחדר זזה בצורה חריגה ומהירה מדיי או כאשר המערכת תקלוט סאונד גבוה מעבר לרגיל שמצביע על אלימות מילולית, היא תסווג זאת כאירוע ותשלח בזמן אמת התראה. על מנת למנוע התראות שווא, המערכת תשלח התראות על אלימות פיזית רק אם תקלוט שהתנועה המהירה התרחשה קרוב מספיק לגוף השני שנמצא בחדר. במקרים בהם מזוהים סימנים לאלימות פיזית ומילולית שהתרחשו יחד, המערכת מסווגת זאת כסיכוי גדול ושולחת התראה בדרגה גבוהה יותר.

על מנת להימנע מחדירהלפרטיותו של הקשיש ועדיין לשמור על ביטחונו לא ניתן לצפות בווידאו בזמן אמת והמערכת מתנהלת באמצעות ההתראות בלבד.המערכת שומרת תיעוד וידיאו לאחור אשר נמחקים כאשר אין התראות, אך כאשר היא מזהה אלימות כלשהי היא שומרת אתהווידאובזמן ההתראה וקצת לפניו.כך, רק במצבים נחוצים ניתן לפתוח את המכשיר לצפייה לעשות שימוש בהקלטת וידיאו כהוכחה לדבר.

"בשנים האחרונות פורסמו סרטונים רבים של התעללות בקשישים מצד המטפלים שלהםוהמודעות לנושא הולכת ועולה" אומר אריה שטריך ומוסיף: ""כאשר פנו אלינו מחברת גרונטק, הפועלת לשיפור איכות החיים של קשישים באמצעות שיתוף עם מוסדות לימוד לפיתוח טכנולוגיות להגנה על קשישים, חיפשנו מהם הצרכים האמיתיים בתחום וכך הגענו לפיתוח המוצר הזה.

חיפשנו פתרון שאינו פוגע בפרטיות הקשיש, כגון מצלמות נסתרות, שעדיין יגן עליו בצורה המרבית".עוד הוא מציין כי בהמשך ניתן להתאים את הפיתוח להגנה על תינוקות וכן בכל מקום בו ישנם יחסי מטופל-מטפל.
אלימות קשישים מכות מכון לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד