י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הזיוף של ברקת: כך שינה ראש העיר את מספר התומכים ב'ספורטק'

פרסום ראשון: לתכניתו של ברקת היו רק 13 אצבעות, אך הוא 'ספר' 14 לעומת 9 מתנגדים • המשמעות: ארבעת חברי המועצה החרדים שנעדרו יכלו להטות את הכף ולהפיל את התכנית • צפו בוידאו מההצבעה

ברקת. צלם: מרים אלסטר, פלאש90
ברקת. צלם: מרים אלסטר, פלאש90


חשיפת 'בחדרי חרדים': כיצד שינה ראש העיר ירושלים ניר ברקת את תוצאת ההצבעה במועצת העיר על ה'ספורטק' והכריז על מספר שונה, והאם עשה זאת כדי לחפות על חברי המועצה החרדים שנעדרו מהישיבה?

כפי שניתן לראות בוידאו המצורף, ערך ברקת את ההצבעה כשהוא מונה אצבעות ומכריז על 14 תומכים ולאחר מכן מונה 9 מתנגדים. לפי חשבון זה, גם אם ארבעת חברי המועצה החרדים שנעדרו מהישיבה היו משתתפים - היה ברקת מנצח על חודו של קול.

אלא שבדיקת 'בחדרי חרדים' מעלה, כי ברקת זייף את המספר, וכי לרשותו עמדו 13 אצבעות בלבד.



כך הייתה ההתפלגות המלאה של ההצבעה:

מתוך 31 חברי מועצה, 1 אינו פעיל (שמחיוף), 3 שהו בחו"ל (רוזנשטיין מאגודה, ליאון מהליכוד וחנן רובין מהתעוררות), 2 נמנעו (אריה קינג ולורה וורטון ממר"ץ) ועוד 3 לא הגיעו (הלברשטאם, אפשטיין והלפרין).

בחשבון פשוט, נותרו 22 חברי מועצה בלבד. תשעה מתוכם התנגדו (שלושת נציגי דגל, דייטש וויצמן מאגודה וארבעת נציגי ש"ס), ורק 13 הביעו תמיכה בתכנית (ברקת ועוד 3 מהסיעה שלו, 3 מסיעת התעוררות, 2 מהירושלמים. יעל ענתבי, דוב קלמנוביץ, שקדי, וגוטלר ממרץ).

המשמעות הישירה של החשבון, כי אם היו ארבעת חברי המועצה החרדים הנוספים מצביעים נגד התכנית, הם היו מסכלים את הקמת הספורטק.

מלשכתו של ברקת סירבו להגיב לידיעה.
עירייה ירושלים ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד