כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לייקווד: ילדי התתי"ם יאלצו לנסוע בהסעות עם ילדות?

בעקבות סדרת קיצוצים במערך ההסעות העירוני, שוגרה הודעה להורים לפיה החל מספטמבר הקרוב יאוחדו ההסעות לחיידרים ולבתי החינוך לבנות, ותונהג אף אחידות בשעות • בלייקווד לא רואים בהחלטה סוף פסוק, ויוצאים למאבק

הסעת ילדים בלייקווד, צילום: נתי שוחט, פלאש90
הסעת ילדים בלייקווד, צילום: נתי שוחט, פלאש90


לייקווד סוערת: נציג משרד החינוך של מדינת ניו ג'רזי מיכאל אזרא הודיע השבוע ל"איגוד המוסדות" (ארגון הגג של מוסדות החינוך התורני בלייקווד) כי עקב קיצוצים בתקציב, יבוטלו ההסעות הנפרדות לבנים ולבנות של החינוך הפרטי.

מכיוון שבתי הספר החרדיים מוגדרים כחינוך פרטי, משמעות ההחלטה היא שילדי התלמוד תורה יאלצו לנסוע באותה הסעה בה נוסעות בנות בית יעקב, או בנות או בנים לא יהודיים שלומדים בבתי ספר פרטיים.

מלבד זאת תתקיים רק הסעה אחת בבקר והסעה אחת אחה"צ, מה שאומר שילדי כיתות א' –ג' שמסיימים מוקדם יותר יאלצו ללמוד עד השעה ארבע, השעה בה מסיימים ילדי הכיתות הגבוהות את לימודיהם.

ההסדר החדש יכנס לתוקף כבר מספטמבר הקרוב, לאיגוד המוסדות נותרו 30 יום לערער על ההחלטה בבית המשפט.

לפי מידע שהגיע לידי בחדרי חרדים, יש התמרמרות רבה בקרב עסקני לייקווד, והם מתכוונים לפנות למושל מדינת ניו ג'רזי כריס קריסטי שהודיע ביום שישי האחרון על החלטתו להצטרף למרוץ לנשיאות בבחירות הבאות.

בלייקווד טוענים שקריסטי שנתמך בבחירות ע"י מרבית הציבור החרדי לא ירשה לעצמו לוותר על קולות הציבור החרדי.

"צריך לזכור שמדובר בהחלטה שרירותית שתפגע בעשרת אלפים ילדים, ובאלפי משפחות חרדיות, שחלקם יאלצו לשנות את הלו"ז היומי שלהם כדי להסיע ילדים מבית ספר ולבית ספר, לא יתכן שאנחנו תושבי לייקווד שמשלמים מיסים גבוהים כ"כ, לא נקבל תקציב להסעות עבור ילדינו, זה לא יעבור בשקט" אומר ר' ישעי' קפלן, תושב לייקווד שלו חמישה ילדים שלומדים בחיידרים ברחבי לייקווד.

במכתב ששיגר איגוד המוסדות למשרד החינוך הוגדרו ההצעות כ"בלתי ריאליות", שאינן ניתנות ליישום ושימנעו מאלפי ילדים את האפשרות ליהנות מההסעות העירוניות. במקרה ומשרד החינוך לא ישנה את החלטתו, יאלצו מוסדות התורה בלייקווד להפעיל הסעות פרטיות שיעלו להורים כסף רב.
לייקווד הסעות נפרדות בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד