ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רכבו של המח"ט הותקף; פלסטיני נורה ונהרג

מח"ט בנימין הותקף באבנים בסמוך לרמאללה; המח"ט יצא מרכבו ופתח בירי, כתוצאה מכך נהרג אחד הנערים במקום

רכב המח"ט, צילום: דובר צה"ל
רכב המח"ט, צילום: דובר צה"ל


מפקד חטיבת בנימין הותקף הבוקר (ו') בסלעים על ידי מחבלים במחנה הפליטים קלנדיה, פתח באש ממנה נהרג אחד הנערים - מוחמד האני אל-קסבה.

במהלך פעילות צבאית הבוקר בכפר א ראם הסמוך לרמאללה, החלו צעירים ליידות אבנים וסלעים לעבר רכבו של מח"ט בנימין אלוף משנה ישראל שומר וצוותו.

המח"ט שהיה בדרכו למעבר קלנדיה, חש סכנה לאחר ששמשת הרכב נופצה, יצא מהרכב ופרק את נשקו. כתוצאה מכך נפצע אחד הנערים בשם מוחמד האני אל-קסבה ונפצע קשות. הוא פונה לבית החולים ברמאללה שם מת מפצעיו.

מדובר צה"ל נמסר, כי המח"ט שחש שכנה לחייו, ביצע נוהל מעצר חשוד, במהלכו נורה אותו הנער. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. כתוצאה מיידוי האבנים נופצה שמשת הרכב של המח"ט.



בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בעוורתא, דרומית לשכם, 2 מבוקשים. אחד מהמבוקשים שנעצרו חשוד במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. המבוקש השני שנעצר הינו פעיל ארגון הטרור חמאס. המבוקשים הועברו לחקירה.

אולם לא רק צה"ל ביצע מעצרים הלילה; ‏מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פתחו בגל המעצרים נרחב מאוד בקרב אנשי חמאס בגדה. על פי דיווחים שונים מאתמול נעצרו למעלה מ-100 אנשי ארגון טרור.

אל"מ במיל', חה"כ וחבר ועדת חוץ וביטחון, מוטי יוגב: "עם ישראל הוא עם רודף חיים לעצמו ולשכניו, המוסר האנושי והמוסר היהודי מחייבים לקיים את מאמר חז"ל: "הבא להורגך השכם להורגו".

"אני מחזק את ידיו של מח"ט בנימין, אל"מ ישראל שומר, שמצא עצמו בסכנת חיים ונאלץ לפגוע ולהרוג את תוקפיו. מדיניות זו, של תגובה בלתי מתפשרת לאירוע טרור, צריכה לקבל את גיבוי המערכת המדינית-ביטחונית-משפטית, וכמובן את גיבוי מפקדיו הצבאיים.

"גיבוי זה חייב להינתן לכל תושב יהודי הנוסע בדרכי יו"ש וחשוף לאירועי טרור. רק באופן מוסרי וצודק זה, נשיב את ההרתעה ונחזק את ביטחוננו ביו"ש, בתל אביב ובירושלים".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיב לאירוע בא-ראם הבוקר: "אנחנו כבר יודעים שאבנים הורגות וקל וחומר כאשר אלו סלעים. לכן צריך להתייחס לאבן כאל כלי נשק ואל יידוי אבנים וסלעים כטרור. מח"ט בנימין הוא אחד מטובי המפקדים ששירתו ביו"ש, מקצועי מאוד ומכיר היטב את גזרת בנימין. אני סמוך ובטוח שכל אשר נעשה על ידו נעשה בהתאם לכללים ולהוראות של צה"ל שהוא מנחיל יום יום לחיילי החטיבה."

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, הגיע למקום האירוע בו הושלכו סלעים על רכבו של מפקד חטיבת בנימין, אל"ם ישראל שומר. אל"ם שומר פיקד באופן אישי על הכוחות הפועלים לשמירה על ביטחון התושבים ולקיום תפילות יום השישי של חודש הרמדאן כסדרן. לאחר תחקור ראשוני אמר מפקד פיקוד המרכז: "המח"ט פעל כמצופה ממנו. אני מגבה אותו באופן מלא ואת תפקודו באירוע, בו נשקפה לכוח סכנת חיים ממשית".
מחט אבנים ירי הרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד