ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליצמן: "המערכה ב'ביג' קריטית והיא תשפיע על כל הארץ"

ליצמן נפגש עם נציגות רבני העיר אשדוד והביע תמיכה מלאה במאבקם נגד חילול השבת • "חבר אני לכל אשר יראוך. אין ערך עליון יותר מבחינתנו מאשר נושא השבת" • חשף: "ביג מתכננת גם הקמת קניון בחיפה"

ליצמן בפגישה עם הגרש"ד גרוס. (באדיבות המצלם0
ליצמן בפגישה עם הגרש"ד גרוס. (באדיבות המצלם0


"המערכה המתנהלת בימים אלו באשדוד נגד חילולי השבת ב'ביג' קריטית ויהיו לה השלכות על שמירת השבת בכל רחבי הארץ", כך אמר סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בפגישה שקיים עם רב חסידי גור באשדוד הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס, במהלכה נידונו הדרכים שניתן להוסיף ולפעול בהן למען הצלחתה של המערכה ולהביא לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות לאלתר.

הגרש"ד גרוס יחד עם מזכיר ועדת הרבנים המיוחדת שמונתה לנושא בידי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, שטחו בפני ליצמן את הפעילות המתנהלת בזירה הכלכלית – במסגרתה נבדקים בימים אלו המסלולים וחברות הביטוח, כשבסיום הליך זה יעביר הציבור את הפוליסות לחברות שלגביהן לא יהיה חשש כי הכספים יופנו לחברות מחללות שבת. במקביל, מתנהלת הפעילות במישור המוניציפיאלי, כשלשם כך נדרשה עזרתו של סגן שר הבריאות.

ליצמן הבהיר מיד כי "חבר אני לכל אשר יראוך. אין ערך עליון יותר מבחינתנו מאשר נושא השבת, כאשר מדובר בערך הגבוה ביותר בסולם העדיפויות של הציבור החרדי. אמנם, לציבור החרדי באשדוד ישנם צרכים שונים ומגוונים אך הדרישה בראש ובראשונה היא להקפיד על שמירת השבת ובכל רחבי העיר".

הוא אף הזכיר כי הנושא מעוגן בהסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לראש העיר שהציבור החרדי הוא שהביא לבחירתו, ובהתאם לכך לא תהיינה בהקשר לשבת כל פשרות.

"על חברי ועדת הרבנים לדעת", הוסיף ואמר, "כי אני עומד נכון לרשותם במטרה למלא כל משימה שיהיה בה צורך. רק היום הייתי בחיפה ושמעתי מראש העיר כי חברת 'ביג' עומדת לפתוח קניון בעיר חיפה, כאשר אם היא תמשיך לחלל שבת באשדוד, נהיה עדים להגדלת חילולי השבת והרחבתם לכל ערי הארץ. מסיבה זו ההצלחה באשדוד חיונית ואני, כמו כל נציג של יהדות התורה והשבת, אמור לפעול לשם כך בכל האמצעים העומדים לרשותי".

בהמשך סוכם על תוכנית עבודה מפורטת, שעיקרה גיבוש הנציגות החרדית באשדוד לחזית מלוכדת שתציב את הדרישה לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות. כמו כן סוכם כי ליצמן יפגש בהקדם עם ראש העיר ד"ר לסרי כשהוא יעלה בפניו את הדרישות שהוצבו בידי הרבנים.

יצויין, כי קודם לכן נפגשו חברי בד"ץ 'רבני הקריות' עם רבני קרן 'גלאט הון' ועם נציגי חברות ביטוח המבקשים לקבל את חותמת הכשרות שתוודא כי החברות אינן משקיעות במיזמים מחללי שבת או מכשילות את המשקיעים באיסורים אחרים. בתום הבדיקות הנערכות בידי הבד"ץ תפורסם רשימת החברות בהן ניתן יהיה לרכוש פוליסות ביטוח ופנסיה ללא חשש.
ביג אשדוד קריטית ליצמן הרב גרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד