י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לאן נעלמה הצניעות בציבור החרדי? • טור

זה התחיל כטפטוף והפך למגיפה: נשים חרדיות שמשפיעות על אחיותיהן לכיוון שלילי, ומושכות אותן לפריצות בלתי נסבלת

לאן נעלמה הצניעות בציבור החרדי? • טור


כשיש פירצה אחת בגדר אפשר לתקנה, אבל כשהן לאורך הגדר הם יתוקנו, וכמובן שישארו מספר רב של טלאים בגדר - שאם לא נשמר אותה הם יתפוררו, גם אם היא עשויה מפלדה.

מה קרה לציבור החרדי שנפרצו כל גדרותיו לאורך כל ההיסטוריה, ובשנים האחרונות אנחנו מידרדרים לתהום במהירות שיא? לאן נעלמו הרבנים שגדלנו וחונכנו שחייבים להציב לעצמנו ולילדינו גדרות? איפה הם מורי הדרך של העם שהיו צועקים ומנדים ותולים שלטי ענק נגד אותם פורקי עול שמכניסים את הציבור החרדי בכוח! לחשיפה לעולם פרוץ כל כך?

זה התחיל באינטרנט, גלש לפרישה מספסלי הישיבה לטובת לימודים אקדמיים, המשיך לתאוות בצע כסף בדרכים בלתי קונבנציונליות (דרישת סכומים מופקעים מהורים על מנת להתחתן) המשיך במוזיקה, ועוד ידי נטויה, ודי לחכימא ברמיזא...

מי אלה אותם האנשים שהכניסו זאת לציבור החרדי? ואיך נוכל "לנסות למגר תופעה זו".

גם אני מידי בוקר מתעורר ואחרי תפילת הבוקר מציץ בחדשות, בעיתונים, במדיה. וגיליתי שלא מספיק שאני שורף את זמני בקריאת כתבות הבל ורכילות ולשון הרע, מה לעשות גם אני נשאבתי לזה וזקוק לטפטפת אינפוזיה שמטפטפת מנה מורכבת וקבועה. יש שיגידו שזה סוג של תרפיה, בעיניי, אין ספק שזו הסחת דעת נהדרת לבריחה מהמציאות לדקות ספורות. הרגשה של איבוד שליטה.

אבל מה שגיליתי באמת, זה שפתאום קמו להם ביוזמתן קומץ נשים מפורסמות בציבור החרדי שפורקות עול ומקלקלות את הציבור החרדי ואת בנות ישראל. בחשיפה לעולם חדש של אופנה, דוגמניות חרדיות, בגדים זולים בדמות חילונית וגורמות לנפשות ילדות שגדלו כל חייהן על תורה חינוך וטהרת המשפחה, להתחיל לפרוק עול. אותן נשים עלובות עוד משמשות מודל לחיקוי לאותן בנות שאינן חזקות, ליפול לתוך הרשת, ולהחריב משפחות שלמות.

הן קוראות לעצמן בסוגי שמות של גאווה "הנשים החזקות החרדיות" הן מכניסות 'בעדינות' מהפכות פמיניסטיות, הן עולות על במות יוקרה של דוגמניות, אפילו רצות לפוליטיקה. ומתלבשות כשפחות... (מצטער איני יכול להמשיך לכתוב עוד את עוונם) יתרה מזאת הן מקבלות גם תמיכה, הן כלכלית והן תקשורתית ממפורסמים חרדיים שתומכים בהן. הן בגלוי והן בנסתר, וכל זה כל אחד מאיתנו רואה וקורא בעיתונים וברשתות החברתיות וכד'.

יוצא לי להסתובב רבות בבתי גדולי הדור ולצערנו הם מודים שהם כבר לא משתלטים על פירצות אלו והינם אובדים עצות יום וליל.

להרחיב בנושא יש עוד מקום רב, למגר תופעה זו לא בטוח שנוכל אלא אם כן כל אחד ישמור על גדרות ביתו.

אני בטוח שכל קורא מזדהה עם כתבה זו, אבל אם אנחנו! כולנו! נעמוד על שלנו, אולי לא נצליח לשנות, אבל כן נצליח לשמור!

אני קורא לכן, אותן הנשים הנשואות והרווקות, בבקשה אל תחשפו אותנו למראות אלו, תנו לנו להישאר תמימים ולעשות רצון השם, ולהמשיך לגדל את ילדינו על דרכי החינוך והטהרה.
צניעות חרדים נשים פריצות בגדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד