כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליברמן: "הממשלה תיפול עד סוף 2015"

יו"ר ישראל ביתנו תקף בשבת תרבות את ראש הממשלה, והתייחס גם להסכם הנחתם עם איראן: "זהו מתן ומתן"

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90


בשבת תרבות שנערכה בבאר שבע אמר יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כי "ממשלת נתניהו הרביעית לא תסיים את שנת 2015."

לדברי ליברמן, "לא אפשרי להעביר ככה במצב הקיים תקציב מסובך עם קואליציה של 61 חברי כנסת בלבד. זה לא ריאלי. מה שראינו בנושא הגז, בטח נראה בצורה דרמטית יותר בדיוני התקציב".

ליברמן הוסיף ואמר כי "ראש הממשלה נתניהו לא רוצה אותי בממשלה, אלא הוא רוצה את הקולות שלי. יש בינינו הבדלים בהשקפת העולם".

ליברמן גם התייחס למו"מ עם איראן: "המו״מ המתנהל בין המעצמות לבין איראן היה יכול להיחשב כפארסה אילולא לא היה מדובר כאן במשהו מצחיק אלא בבכייה לדורות. המו״מ הזה כלל לא ראוי להיקרא משא ומתן אלא מתן ומתן: ככל שהצד האיראני מקשיח את עמדתו, נסוג מהבנות קודמות ומעלה דרישות חדשות - כך הוא מקבל יותר. זו כניעה מוחלטת של המערב לטרור. רק לפני כשבוע פרסמה מחלקת המדינה של ארה״ב דו״ח הקובע כי איראן הגבירה את תמיכתה בטרור - וכנראה שזהו הפרס שהיא מקבלת על-כך.

"אם ייחתם הסכם גרוע כפי שמסתמן משמעויותיו יהיו זריקת עידוד עצומה לטרור, שאזרחי העולם כולו ישלמו בגינה מחיר יקר. הסכם כזה גם יביא לפריצה מוחלטת של הסכר במירוץ החימוש הגרעיני במזה״ת, דבר שיערער לחלוטין את הסדר העולמי ויהווה איום ממשי לשלום העולם כולו. ההיסטוריה לא תסלח למי שיחתום על הסכם כזה".

בתגובה לדבריו של ליברמן, נמסר מהליכוד: "העובדות מוכיחות בדיוק את ההפך. אלמלא הקו התקיף שמוביל ראש הממשלה מול איראן, היא כבר הייתה עלולה להתחמש בנשק גרעיני מזמן, אלמלא החלטתו לבנות את גדר הביטחון מול גבול מצרים ובגולן, הטרור של דעא"ש ואחרים כבר היה עלול לחדור למדינת ישראל, ובזכות הניהול האחראי והתקיף שבו הוביל את מבצע צוק איתן, השנה האחרונה מול עזה הייתה השקטה ביותר מזה עשור: כ-10 רקטות מאז צוק איתן לעומת 140 רקטות בשנה הראשונה אחרי עופרת יצוקה."
ליברמן מאבק נתניהו שבת תרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד