כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תעלומה: האם הגר"א ברלנד עזב את הולנד?

גל שמועות בקרב מקורביו של הרב, מצביע על כך שמנהיג קהילת 'שובו בנים' עזב ככל הנראה את הולנד, בדרך ליעד חדש - במדינה ללא הסכם הסגרה עם ישראל • דיווחים סותרים ברשת • כרגע: אין קשר עם הרב ומלוויו

תעלומה: האם הגר"א ברלנד עזב את הולנד?


דיווחים סותרים ברשתות בשאלת מיקומו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' ברסלב, הגר"א ברלנד, ששהה בתקופה האחרונה בהולנד.

הדיווחים מגיעים החל מיום שישי - לאחר שבית המשפט העליון בהולנד פסק ביום שלישי כי הרב ברלנד בן ה-77 יוסגר לישראל, אולם ההחלטה הסופית בעניין טרם התקבלה, זאת מאחר שמי שיקבע מתי יוסגר הרב, הוא שר המשפטים והביטחון במדינה, ארד ואן דר סטור.

הדיווחים השונים אומרים כי הרב עזב את אדמת הולנד ליעד בלתי ידוע. גורמים נוספים מספרים כי אנשיו ומקורביו לא עונים למספר ההולנדי שמוחזק ברשותם החל מסוף השבוע.

מאידך, נהגו של הרב ברלנד בהולנד, הרב שטרית, אמר בראיון בערב שבת לקו המידע של 'שובו בנים', כי הרב נמצא בתחומי הולנד במנוחה כמה ימים, ומחר יגיע לחסידיו בכפר. זאת בניגוד לדיווחים שסיפרו בליל שישי כי הרב אושפז בבית חולים.

גם איש התקשורת מני קרויס, מחסידי שובו בנים וממקורביו של הרב, כתב בדף הפייסבוק שלו 'בי בי אירופה' כשהוא מאשר את השמועות.

ממשרד המשפטים נמסר ל'בחדרי חרדים', כי לא ידוע להם עדיין דבר בנושא זה.

פרקליטו של הרב, עו"ד שרון נהרי, אמר ל'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, כי במידה ויוחלט להסגירו לישראל כפי דרישות הרשויות בארץ, "אנו נפנה לבית המשפט הפלילי בהאג, על מנת למנוע את ההסגרה". נהרי מסרב לפרסם בשלב זה את הנימוקים לפנייה.

בית המשפט באמסטרדם קיים כבר מספר פעמים דיונים בבקשת ההסגרה של מדינת ישראל נגד רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים'. פרקליטיו ערערו על ההחלטה הקודמת להסגירו, זאת מאחר ולטענתם העבירות המיוחסות לו, התבצעו בעיר ביתר עילית, מחוץ לתחומי הקו הירוק. היום כאמור קיבל בית המשפט את הבקשה.

מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות נמסר ל'בחדרי חרדים', כי עד כה טרם קיבלו הודעה רשמית בעניין ההסגרה על ידי ממשלת הולנד. לאחר תהליך ההסגרה, הרב צפוי להיחקר על ידי משטרת ישראל, ויחל התהליך הפלילי והגשת כתב אישום.

כך או כך הדיווחים יותר ויותר מאמתים כי הרב לא נמצא בפרברי הולנד.
ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד