כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראש יאח"ה תנ"צ אפרים ברכה ז"ל שלח יד בנפשו

ברכה עמד במרכז הפרשה שהביאה להעמדתו לדין של הרב פינטו; ב-2012 אמר - "אם יתברר שלקחתי שוחד, אתאבד"

ברכה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ברכה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


ראש יאח"ה תת-ניצב אפרים ברכה שם הלילה (א') קץ לחייו. ברכה עמד במרכז הפרשה שהביאה להעמדתו לדין של הרב יאשיהו פינטו, במסגרתה העיד כי הרב פינטו ביקש לשלם לו שוחד של מאות אלפי שקלים.

משטרת ישראל הודיעה הבוקר "בצער רב על מותו של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל. ברכה ז"ל, נשוי ואב לארבעה, תושב מודיעין, בן 55 במותו". ביצע שורת תפקידים במשטרה מאז שנת 1983. בתפקידו האחרון שירת כראש יאח"ה. "משטרת ישראל מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחה".

לפני שבוע התפרסם כי במחלקה לחקירת שוטרים החלו בבדיקה האם ברכה עומד במרכזה של פרשת שחיתות, בה העביר מידע לנחקרים במספר פרשות, בהם גם לגבי הרב יאשיהו פינטו, שמסר גם הוא עדות במח"ש בפרשה זו.

ביום ראשון האחרון, עיתונאי מסר עדות במחלקה לחקירת שוטרים. בחקירתו הציג לחוקרים התכתבות אישית שלו בווצאפ עם הקצין הבכיר ברכה, שם נמסר לו מידע שקרי על חקירת המשטרה נגד שרה נתניהו אשת ראש הממשלה.

לפני חודשיים נחשף ב'הארץ' תמליל מהחקירה שהתנהלה במהלך 2012, בה אומר ברכה לרב פינטו "אם נתת לי שקל, אני שם את ראשי תחת גרדום... ומתאבד". הרב פינטו הגיב לו: "תעשה את זה".

הלוויתו תיערך מחר.

"אפרים משאיר אחריו מורשת של מקצועיות, מחויבות, צניעות וענווה. הוא אחד הקצינים הצנועים ביותר שהכרתי לאורך שנות שירותי במשטרת ישראל, ובכלל", כך אמר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, בהתייחסו למותו של ראש יחא"ה, תנ"צ אפרים ברכה. "אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחת ברכה, עצב גדול מאוד עוטף היום את משטרת ישראל".

השר לביטחון הפנים ח"כ גלעד ארדן והנהלת המשרד, משתתפים בצער המשפחה על מותו הטראגי של תת ניצב אפרים ברכה מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה. "ברכה שירת במשטרת ישראל עשרות שנים, במגוון תפקידים והיה ממובילי המאבק במלחמה בפשיעה".

היועץ המשפטי לממשלה מסר: "היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטות המדינה כולה מרכינים ראש למשמע הידיעה על מותו של תת ניצב אפרים (אפי) ברכה ז"ל. תנ"צ ברכה היה קצין משטרה הגון וברוך כשרונות, אמיץ ומסור בכל מאודו לשלטון החוק. משך למעלה משלושים שנה הוא שירת בשורות המשטרה במגוון תפקידים והיה ממובילי המאבק בשחיתות השלטונית ובפשיעה בכללותה.

"היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה עבדו עמו יד ביד משך שנים ארוכות בתיקים רגישים וקשים מאין כמותם, בשיתוף פעולה הדוק שהניב פירות רבים. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה משתתפים באבלה העמוק של המשפחה ושל משטרת ישראל".

ראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב מני יצחקי אמר הבוקר: "מדובר בשעה קשה מאוד, בראש ובראשונה למשפחה, אבל גם למשטרה ולעשרות שעבדו עם אפרים ותחתיו לאורך השנים. אפרים היה איש ערכי ומקצוען אמיתי. חוקר מהמעלה הראשונה. עמד בעוז לאורך שנים בחזית הלחימה בפשיעה. מפקדיו, עמיתיו ופקודיו העריכו אותו, ראו בו דמות ומודל ואהבו אותו. תרומתו למשטרה ולמדינה לא תסולא בפז".

ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן הוסיף ואמר "איבדנו מפקד וקצין אך בראש ובראשונה אדם וחבר מסור וערכי, בעל אומץ, תושיה וצניעות יוצאי דופן שנתן את כל כולו לאורך שנים במאבק עיקש ובלתי מתפשר בפשיעה".
אפרים ברכה התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד