י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: שריפת ענק סמוך לגן החיות התנ"כי

שורה ארוכה של שריפות באזור ירושלים בשבוע האחרון - חלקן מהצתות מכוונות על רקע לאומני • צפו בתיעוד

צפו: שריפת ענק סמוך לגן החיות התנ"כי


לאחר כשעה וחצי, הושגה שליטה על שריפת חורש וצמחייה שפרצה מוקדם יותר היום (א) באיזור עין יעל בנחל רפאים, השוכן על יד גן החיות התנ"כי בירושלים.

שמונה צוותי כיבוי נאבקו בלהבות כאשר שני מטוסי כיבוי סייעו להם אווירית. לוחמי האש ריכזו מאמץ לעצור את האש מלהגיע אל גן החיות התנ"כי, והצליחו. כמו כן השריפה סמוכה לתוואי רכבת ישראל ובעקבות כך נעצרה תנועת הרכבות על הקו לזמן מה.

מחקירה ראשונית שבוצעה בשטח השריפה, חקירה שהחלה כבר בתחילת השריפה, עולה חשד כי ככה"נ השריפה החלה בעקבות הצתה. חוקרי השריפות של כבאות והצלה ירושלים, זיהו את המוקד הראשוני של השריפה בשיפולים המערביים של הכפר בתיר, בתא שטח הסמוך מאוד לבתי הכפר.

כמו כן חוקרי השריפות איתרו מספר מוקדי הצתה בשטח. בסיום החקירה הממצאים יועברו לידי משטרת ישראל.



בשבת בצהרים פרצה בשנית שריפת חורש סמוך לקיבוץ מעלה החמישה בהרי ירושלים. למקום הוזנקו 17 צוותים, כולל לוחמי האש מתחנה אזורית בית שמש. במקביל, הוזנקו ארבעה מטוסי כיבוי על מנת להשתלט על הלהבות. נבדק חשד להצתה.

טפסר ראובן יצחק מפקד כבאות והצלה בית שמש מציין, כי בשבוע האחרון לוחמי האש וקציני תחנת בית שמש פעלו בגל שריפות גדול באזור ירושלים ומטה יהודה. "צוותי הכיבוי מהתחנה פעלו ללא לאות לפעמים במשך ימים רצופים ובכך מנעו נזקים גדולים לנפש ולרכוש".

"השבוע עלו בלהבות למעלה מ-1200 דונם של יער וחורש טבעי" ציין ראובן יצחק. בכל השריפות, הופעל סיוע הדדי חוצה מחוזות ולוחמי אש רבים הוקפצו מרחבי הארץ, בוטלו חופשות בתחנת בית שמש וגויסו לוחמי אש רבים מבתיהם למשמרות של 48 שעות רצופות. "במקרים רבים אנו מבינים מהחוקרים של כב"ה בית שמש כי מדובר בהצתות מכוונות ע"י בקבוקי תבערה ושלל אמצעים שונים".











שריפה גן חיות אש כיבוי מטוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד