ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

קול שונה: סמוטריץ' מברך על ביטול רפורמת הגיור

ח"כ סמוטריץ' מהבית היהודי: "החלטת הממשלה היום בנושא הגיור מיטיבה עם הגרים וחיונית לעם ישראל"

סמוטריץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
סמוטריץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בהתייחסות לשתי החלטות הממשלה שעברו היום (א) בנושא דת ומדינה אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני מצר על החלטת הממשלה שהעבירה את האחריות לבתי דין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד לשירותי דת. המעבר פוגע בסמכותם ובמעמדם של בתי הדין הרבניים כחלק ממערכת המשפט הפורמלית במדינת ישראל. המעבר למשרד לשירותי דת הופך את בתי הדין לנושא מגזרי וקטן ומרוקן מתוכן את המשקל הממלכתי שמשרד המשפטים מעניק, חבל."

מנגד ח"כ סמוטריץ' בירך על החלטת הממשלה בענייני הגיור, למרות שראשי מפלגתו - שקד ובנט - הצביעו נגדה. סמוטריץ' טען "ההחלטה משאירה על כנה את בתי הדין המקומיים לגיור באופן שיפתח אפשרות ליותר בתי דין לגיור שיהיו יותר ידידותיים למשתמש, יותר מזמינים ויותר אדיבים.

"עם זאת, ההחלטה החזירה את הסמכות ההלכתית הבלעדית בענייני גיור לידי הרבנות הראשית לישראל שהיא המוסד הממלכתי המוסמך לקבוע הלכות בענייני ציבור. הוא הוסיף "החלטה זו היא חיובית וחיונית לעם ישראל, ברגע שנפקיע את העניינים ההלכתיים מידה של הרבנות הראשית וכל ארגון ומוסד יוכל לקבוע בעצמו את הסטנדרטים וההלכות בענייני הגיור ולגייר ע"פ ראות עיניו זה יגרום להפרדתנו האחד מהשני. הפרדה שתגרום לשבטיות נוראית בה כל שבט מנהל לעצמו את אילן היוחסין הפרטי שלו ע"מ להוכיח את יהדותו. גרוע מזה, הפקעת הסמכות ההלכתית לגיור מהרבנות תהווה פגיעה חמורה ביותר בגרים עצמם. לאחר התהליך הארוך והמפרך שעברו יהיו קהילות שלמות שלא יקבלו את יהדותם.

"אני רוצה להזכיר שבקדנציה הקודמת מפלגת הבית היהודי נאלצה מסיבות פוליטיות להסכים להחלטת הממשלה שבוטלה היום. בסיבוב הקודם המפלגה קיבלה את מתווה הגיור כחלופה רעה למתווה הרסני יותר של "חוק שטרן" שהיה מבטל לחלוטין את מעמדה של הרבנות הראשית בענייני גיור והיה מכיר בגיורים רפורמים. כבר אז טענו בבית היהודי שהחלטת ממשלה ניתן לבטל. לסיכומו של דבר טוב שהסמכות ההלכתית על ענייני גיור חזרה לרבנות הראשית שהיא הגורם המוסמך בפסיקות בענייני ציבור. במקביל צריך כמובן לחתור לשיפור מתמיד במערך הגיורים כמו ביתר השירותים שהרבנות הראשית מעניקה לעם ישראל."
סמוטריץ גיור שיפור דתות רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד