כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

משרד המשפטים מטהר את ברכה: "לא התקבלה החלטה לפתוח נגדו בחקירה"

מאוחר מידי, מבהיר משרד המשפטים כי הדיווחים לפיהם הוחלט לפתוח בחקירה נגד תנ"צ אפריים ברכה ז"ל - אינם נכונים: "נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים בעניין"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי הדיווח לפיו הוחלט לפתוח בחקירה נגד ניצב אפריים ברכה הוא שקר גס.", כך נמסר בהודעת דוברות משרד המשפטים.

הבוקר שלח יד בנפשו, ראש יאח"ה תנ"צ אפרים ברכה ז"ל עם נשקו האישי. לכאורה, בעקבות פרסומים שונים על כך שהמחלקה לחקירת שוטרים החליטה לפתוח נגדו בחקירה. בפרקליטות המדינה, פירסמו הערב הודעה, לפיה "מדובר בשקר גס".

מאוחר מידי? בימים האחרונים סירבו במח"ש להגיב לפרטים שהועלו על ידי העיתונאי יואב יצחק. לפיו, נערכה בדיקה במחלקה לחקירת שוטרים בעקבות תלונה שהגיש העיתונאי אבירם זינו ממעריב, שהציג בפניהם התכתבות עם ברכה, שחשף בפניו שהוחלט לפתוח בחקירה פלילית בנושא מעונות ראש הממשלה וחקירתה של שרה נתניהו. ההדלפות התבררו כשקריות.

מטעם משרד המשפטים יצאה הערב הודעה; "במענה לפניות כתבים ובהמשך לטענות יואב יצחק כאילו התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ"צ אפי ברכה המנוח, נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים של יצחק בעניין זה".

באתרו של יואב יצחק, האשימו את תנ"צ אפרים ברכה ב"שיבוש הליכי חקירה ומשפט וקשרי שוחד בחקירת פרשת עיריית אשדוד; הדלפת מידע מגמתי ומפוברק מתיק הבדיקה המשטרתי בנושא מעונות ראש הממשלה ושרה נתניהו; התנהלות כספית בלתי חוקית באמצעות חשבונותיו של אחיו, מאיר ברכה; הדלפת מידע על החקירה הסמויה שהתנהלה נגד איש רשות המיסים, דוד ואנונו, ועוד".

ברכה עמד בראש צוות החקירה של רצח יצחק רבין ובראש צוות החקירה שעסק במאבק בין כנופיית רמת עמידר, בראשות העבריינים רוני ויוסי הררי, לכנופיית פרדס כץ בבני ברק בראשות חישי חדיף וברצח יחזקאל אסלן. הוא התמחה בגיוס חשודים לעדי מדינה. לאחר מינוייו לסגן ראש יאח"ה, היה ממונה בין היתר על חקירות השרים גונן שגב ואברהם הירשזון ושל הרב מרדכי אלון.

לפני כשלוש שנים, ברכה עדכן את הממונים עליו - ניצב יואב סגלוביץ', ראש אגף החקירות, כי הרב פינטו שבו ראה סמכות רבנית, הציע לו שוחד בתמורה להעברת מידע על חקירה של חזון ישעיה בה היה מעורב והאם יוגש נגדו כתב אישום, אך ברכה סירב. בהמשך, לאחר שסירב לקבל את הכסף, זומנה רעייתו של ברכה להיפגש עם הרבנית בסוויטה, והיא צוידה במכשירי הקלטה שתיעדו העברת מעטפה ובה 100 אלף פרנק שוויצרי במזומן מרעייתו של פינטו לרעייתו של ברכה. לטענת אנשי הרב מדובר היה בסיוע אישי, וע"פ המדינה לא נמצא בסיס לחשד לעבירות פליליות מצדו של ברכה. בכ"ה ניסן הורשע הרב פינטו במתן שוחד לברכה.

לקראת מינויו של ברכה לתפקיד ראש יאח"ה הוגשה עתירה לבג"ץ נגד המינוי, בטענה שבפרשה אחרת מסר ברכה עדות שקר בהליך משפטי שהתנהל בעקבות רשלנות שלו שהביאה לחשיפת מידע חסוי. אולם, העתירה נדחתה‏.

תנ"צ אפרים ברכה ז"ל (55) תושב מודיעין, התגייס למשטרה לפני 32 שנה בשבט תשמ"ג, לתפקיד עובד נוער במפלג סמים ביחידה המרכזית תל אביב.

בטבת תשמ"ז עזב לתקופה את השירות במשטרה וחזר לשירות בשנית בתשרי תשמ"ט לתפקיד תשאלן במחלק תשאול בימ"ר ת"א.

מאז ולאורך כל שנותיו במשטרה שירת ברכה ז"ל במגוון תפקידי חקירות ומודיעין בימ"ר תל אביב, בלהב 433 ובאגף החקירות והמודיעין.

בתפקידיו האחרונים שימש כראש זרוע חקירות ביאחב"ל, סגן ראש יאח"ה בלהב 433, ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין ובתפקידו האחרון שימש כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.

טקס ההלוויה של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל יתקיים מחר (שני), בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין בשעה 16:00.
אפרים ברכה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד