כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ארדן לפיקוד המשטרה: "להגיב במהירות לפרסומים"

"השוטרים צריכים להבין שיש להם גיבוי ובאותה נשימה, המערכת לא תחפה על אף אחד שיבצע עבירות אתיות ופליליות"

ארדן. צילום: המשרד לביטחון פנים
ארדן. צילום: המשרד לביטחון פנים


השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, נפגש הבוקר (ב) במטה הארצי של המשטרה עם סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, במטרה לחזק ולגבות את המשטרה והשוטרים המשרתים בארגון.

השר ארדן התייחס לארוע הטראגי והקשה שארע אתמול בבוקר, כאשר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, שלח יד בנפשו.

השר ארדן אמר כי יש חשיבות עליונה בהפקת לקחים ומסקנות מיידיות מהארוע. כל אלה חייבים להתבצע בתוך הארגון וגם מחוצה לו. "כשנאמרות אמירות כלפי שוטרים וקצינים, האמירות האלה לא יכולות להשאר באוויר ונדרשת תגובה מיידית ומהירה לפרסומים מסוג זה. אם הפרסום שקרי, צריכים להנקט צעדים חריפים מול אותו הגורם, ואם חלילה אמת, יש חובה בנקיטת אמצעים, אבל אין להשאיר את הדברים באוויר" ציין השר ארדן. "השוטרים צריכים להבין שיש להם גיבוי ובאותה נשימה, אני רוצה להדגיש, המערכת לא תחפה על אף אחד שיבצע עבירות אתיות ופליליות".

השר ארדן אמר כי התחושות הקשות שעולות מהיממה האחרונה מלמדות אותנו שכולנו בני אדם וגם קצינים בכירים וקשוחים ששרתו עשרות שנים במשטרה, שחקרו את בכירי העבריינים, גם הם יכולים להיפגע ולכן החשיבות העליונה היא במתן גיבוי אחד לשני, החברות, הרעות, "העזרה ההדדית הם הנשק שלכם כקצינים ושוטרים אל מול הגורמים החיצוניים. כשגוף כמו משטרה מנהל מאבק חסר פשרות מול הפשיעה יש הרבה גופים אינטרסנטים עם יכולת כלכלית שינסו להתמודד מול הפעילות הבלתי מתפשרת של החוקרים ודווקא בהקשר הזה, הכוח שלכם כמשטרה הוא באחדותכם".

"חשוב לי לומר שיש לנו משטרה אחת" הדגיש ארדן. "משטרה טובה, מקצועית. רק בשבועות האחרונים ראינו את הדוגמאות האלה בשטח, ואת ההקרבה של השוטרים בביטחון ובטרור וגם בהיבט הפשיעה החמורה יש הישגים חסרי תקדים. השוטרים שלנו נמצאים בחוד החנית, חוצצים בין הטרור והפשיעה אל מול הציבור ואת זה צריך להוקיר ולהעריך".

"אני רואה חשיבות וצורך לחזק את המשטרה. משטרת ישראל אחד מהגופים המרכזיים והחשובים ביותר בחברה הישראלית. המשטרה זה הגוף שהציבור פוגש ביום יום וזה הארגון שהוא זקוק לו. אני אפעל יחד אתכם להחזיר ולחזק את אמון הציבור במשטרה ואת אמון השוטרים במפקדים. פיקוד המשטרה הוא איכותי ומסור. יש לכם את היכולת להצעיד את הארגון להישגים רבים".

מטעם משרד המשפטים יצאה אמש הודעת הבהרה וטיהור. אמנם באיחור, אך מוטב מאשר לעולם לא. "בהמשך לטענות יואב יצחק כאילו התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ"צ אפי ברכה המנוח, נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים של יצחק בעניין זה".

טקס ההלוויה של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל יתקיים היום (שני) בשעה 16:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין.
ארדן ברכה התאבדות משטרה אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד