ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ראש ישיבת 'עטרת' בירך את פעילות 'בית חם'

לקראת כניסת רפורמת בריאות הנפש לתוקפה: מנכ"ל 'בית חם' אריה מונק התברך אצל הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל

ראש ישיבת 'עטרת' בירך את פעילות 'בית חם'


בעמותת בית חם נערכים לקראת כניסתה של הרפורמה החשובה שהוביל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בתחום בריאות הנפש ואשר עשויה לחולל מהפכה עבור נפגעי הנפש, ולרגל הרפורמה נכנס מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק למעונו של הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, על מנת לקבל את ברכתו להמשך הסיוע לציבור הנדרש לסיוע בתחום בריאות הנפש.

הרב מונק הציג בפני הגרב"מ אזרחי את עיקרי תוכנית הרפורמה בבריאות הנפש אשר תכנס לתוקפה בימים הקרובים, תוך שהרב מונק מפרט על הבשורה שבהובלתה של הרפורמה של הרב ליצמן.

לאחר שהסוגיות השונות עלו על השולחן בירך ראש הישיבה את מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק על הפעילות ושמח לשמוע על הרפורמה שתאפשר לארגון להרחיב את הנגישות של מגוון הטיפולים למען הציבור, במקצועיות ובדיסקרטיות הראויה, כאשר המטופלים יוכלו מעתה לקבל את מגוון הטיפולים ללא תשלום ותוך שקופת החולים אחראית למימון הטיפולים ללא כל תלות בתוכניות ביטוחיות.
הגרב"מ אזרחי הודה לרב מונק על סיועו הרב והמהפך שחולל בתחום בריאות הנפש אצל ציבור שומרי התורה והמצוות.

כידוע, שנים רבות היה נושא בריאות הנפש נושא שלא דובר בו בקרב בני המגזר החרדי. בשנים האחרונות הצליח הרב אריה מונק יו"ר ארגון בית חם להעלות את הנושא על סדר היום הפנים חרדי ולהוכיח כי אין כל חילוק בטיפול במחלה רפואית פיזית לבין מחלה והפרעה נפשית.

הרב אריה מונק, שנחשב כבר סמכא בתחום בריאות הנפש ואף שימש כחבר מינהלת הרפורמה, היה זה שהוביל את המהפכה בתחום שנחשב לטאבו במגזר החרדי, ונחשב לנאמן ביתם של גדולי ישראל בכל הנוגע לתחום בריאות הנפש, וזוכה לקבל את הכוונתם וברכתם הנלהבת, תוך שהוא משמש שליחם של גדולי ישראל לטפל אף בנושאים הרגישים ביותר.

בית חם מאגד בתוכו את כלל שירותי בריאות הנפש באמצעות רשת מרפאות בפריסה ארצית בהם ניתנים מגוון שירותי בריאות הנפש על ידי פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומגוון מטפלים בשיטות מגוונות. המטופלים כולם זוכים לטיפול מקצועי ודיסקרטי המותאם במיוחד אף לאורח החיים החרדי.

בנוסף לכך מפעיל בית חם מערך שיקום רחב כאשר ב-46 סניפי מערך השיקום של בית חם מטופלים מידי יום כ-850 משוקמים שזוכים לשיקום באמצעות מערך התעסוקה.

מלבד זאת מפעילים בבית חם מחלקות נוספות שהשתיקה יפה להם, אולם הפעילות בהם מוגדרת בידי גדולי ישראל כהצלת נפשות לדורות.
בית חם רפורמה בריאות הנפש עטרת ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד