י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

"על נתניהו להתפטר אם ייחתם הסכם עם איראן"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף בישיבת הסיעה את ראש הממשלה גם בנושא הגיור והדתות: "בגידה בנשים וביהדות העולם"

לפיד. צילום: פלאש90
לפיד. צילום: פלאש90


יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הסיעה להסכם המתגבש של המעצמות עם איראן שצפוי להיחתם בימים הקרובים ואמר: "אם ייחתם ההסכם הרע הזה, מדובר בכישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב. זוהי עילה להתפטרות של ראש הממשלה".

בפתח ישיבת הסיעה התייחס לפיד גם להחלטות הממשלה לבטל את רפורמת הגיור ולהעביר את בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות ואמר: "זוהי בגידה בנשים, בעולים וביהדות העולם - אנחנו מבקשים את עזרת יהדות העולם ובעיקר יהדות ארה"ב בנושא האיראני, בנושא הסיוע הביטחוני, ואז אנחנו יורקים בפרצופם".

"לפי האינפורמציה שיוצאת בימים האחרונים מועידת הגרעין בוינה, הסכם הגרעין עם איראן עומד בפני חתימה. זה עוד לא קרה, וצריך להלחם עד הרגע האחרון כדי שזה לא יקרה, מפני שזה הסכם גרוע המסכן את מדינת ישראל. היו לי לא מעט שיחות בחודשים האחרונים עם מנהיגים אמריקאים ואירופאים ואמרתי לכולם שבנושא הזה אין אופוזיציה וקואליציה במדינת ישראל. כולנו מאוחדים נגד ההסכם.

"אבל אם ייחתם ההסכם הרע הזה, מדובר בכישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב. אם ייחתם ההסכם הרע הזה, זוהי עילה להתפטרות של ראש הממשלה. הוא הלך לשלוש מערכות בחירות כשהוא מבטיח לישראל שהוא ורק הוא יודע למנוע את ההסכם הזה ואת הגרעין האיראני, ואם הוא נכשל במניעת ההסכם, הוא לא יכול לחמוק מאחריות. זה עליו. זה על שמו. ההתנהלות שלו הביאה לכך שאין לנו נציג בוינה. ההתנהלות שלו הביאה לכך שהממשל האמריקאי לא מוכן להקשיב לעמדות שלנו. ההתנהלות שלו הביאה לכך שלא רק ארצות הברית, גם חמש המדינות האחרות ב- p5+ סין, רוסיה, צרפת, אנגליה וגרמניה, לא התחשבו בעובדה בטענות הצודקות של ישראל כלפי ההסכם. נתניהו נכשל ונתניהו צריך להסיק את המסקנות.

"ומהכישלון הזה לכישלון אחר. כי החולשה של נתניהו היא לא רק בחוץ, הוא חלש גם בבית. הממשלה העבירה אתמול שתי החלטות, שכולן כניעה מוחלטת של נתניהו לסחטנות קואליציונית - ביטול רפורמת הגיור והעברת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות. שתי ההחלטות האלה הן מעשה של בגידה בשלוש קבוצות של אנשים:

"זוהי בגידה בנשים - שמהיום מעמדן בפני בית הדין יהיה נחות בהרבה. הפסיקה תלך נגדן והן שוב יעמדו בפני בית המשפט כאזרחים סוג ב'. זוהי בגידה בעולים חדשים - שהמדינה הזו אומרת להם "זה בסדר שתתגייסו, זה בסדר שתיהרגו, במוות אתם שווים לנו, אבל בחיים גם אתם אזרחים סוג ב'. וזוהי בגידה ביהדות העולם - אנחנו מבקשים את עזרת יהדות העולם ובעיקר יהדות ארה"ב בנושא האיראני, בנושא הסיוע הביטחוני, ואז אנחנו יורקים בפרצופם. ממשלת ישראל אמרה להם אתמול, הגיור שלכם לא גיור, הרבנים שלכם לא רבנים, הבית כנסת שלכם לא בית כנסת. אנחנו מאבדים אותם, מפני שממשלת ישראל אמרה להם אתמול שהם יהודים סוג ב'.

"כל מה שאמרתי פה עכשיו מצטרף לאמת אחת: חולשתו של נתניהו הפכה לסיכון המרחף מעל מדינת ישראל. נתניהו שייך לעבר. הוא מדבר את השפה של העבר, הוא פועל במושגים של העבר, והוא גורם לנו נזק בכל החזיתות. אנחנו מציעים לכם את העתיד."
לפיד נתניהו גיור איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד