כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת הספורטק: הועדה המחוזית תדון בהתנגדויות

חברי הוועדה שאינם חברי מועצה קיבלו זימון לדיון בהתנגדויות לתוכנית, שיתקיים בעוד כחודש • חברת המועצה לורה ורטון ממר"ץ במכתב ליועץ המשפטי של העירייה: "לצערי ראש העיר מתעלם מהנוהל התקין של ספירת הקולות בהצבעה"

ברקת. צילום: מרים אלסטר פלאש90
ברקת. צילום: מרים אלסטר פלאש90


פרשת הספורטק ממשיכה להעסיק את סדר היום הציבורי של תושבי ירושלים בפרט והציבור החרדי בכלל. היום נשלח מייל לחברי הועדה המחוזית בבירה, שהזמין אותם לקיים דיון בהתנגדויות שהוגשו לפרויקט.

במייל נכתב: "בתאריך 10.8, במסגרת מליאת הוועדה המתוכננת, אנו מתעתדים לקיים דיון בתכנית פארק עמק הארזים (הספורטק), הדיון הינו בנספחי הבינוי עצמם וכן בהתנגדויות שהוגשו להם.

אסביר: תכנית 12000, פארק עמק הארזים, אשר אושרה כבר, מחייבת לעת הוצאת היתר בניה, את אישורם של נספחי הבינוי בוועדה המחוזית, וזאת בכפוף להליך פרסום לפי סעיף 149 לחוק. ראו בתקנון התכנית המצ"ב סעיף 3.3.3 (ד').

"לנספחי הבינוי שפורסמו הוגשו התנגדויות רבות, ובמליאת הוועדה שתתקיים בתאריך 10.8 אנו רוצים לדון בתכניות עצמן ובהתנגדויות בדיון פומבי.

"מפאת רגישות וחשיבות הדיון, ומפאת העובדה כי בתאריך זה ייתכן ורבים מאיתנו יהיו בחופשה, אני מבקש מכל מי שיוכל להשתתף בדיון, שיאשר לי בהקדם האפשרי את השתתפותו - במייל חוזר - וזאת ע"מ לוודא קיומו של קוורום חוקי לדיון.

הערה - בהתאם לחוק, חברי הוועדה המחוזית שהינם חברי מועצת העיר ירושלים, לא יוכלו להשתתף בדיון הפנימי של דיון זה". על החתום: חיים יפרח מלשכת התכנון מחוז י-ם.

ורטון ליועץ המשפטי: "ראש העיר מתעלם מהנוהל התקין"
במקביל, ובעקבות חשיפת בחדרי חרדים על טעות בספירת קולות המצביעים בדיון שקיימה מועצת העיר ביום שלישי האחרון, שיגרה חברת מועצת העיר ירושלים לורה ורטון מכתב ליועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה, בו התלוננה על התנהלות ראש העיר בהצבעות במועצת העיר.

במכתבה כותבת ורטון: "כבר פעמים רבות הערתי במהלך ישיבות של מועצת העיר שיש לספור את הקולות בעד, נגד ונמנעים בכל הצבעה. לצערי ראש העיר, שבדרך כלל משמש יו"ר הישיבות, מתעלם מהנוהל התקין גם בעניין זה."

ורטון צירפה במכתב קישור לקטעים הרלוונטים בפקודת העיריות, "בסעיף 45 א בעמוד 671 כתוב שיש לספור את הקולות בעד ונגד". לסיום כותבת ורטון: "אשמח אם תאשר את קבלת הקישור, אם תכיר בחובה לספור את הקולות ואם תבהיר לראש העיר שעליו לציית לחוק גם בעניין זה".

צפו בהצבעה:


כזכור, אמש בראיון לבחדרי חרדים אמרה ורטון, המכהנת כחברת מועצת העיר מטעם מר"ץ, ואשר נמנעה בהצבעה האחרונה: "לצערי ניר ברקת וההנהלה הנוכחית של העירייה לא מקפידים על נוהל תקין, וזאת אחד הסיבות שנמנעתי בהצבעה על הספורטק בשבוע שעבר ביום שלישי".

לדברי וורטון, היא לא מתכוונת לעבור על כך בשתיקה. "אני אפנה ליועץ המשפטי של העירייה - לא רק על ההצבעה הזאת אלא על הרבה הצבעות שברקת לא מקפיד על הנוהל של ספירת קולות ורשימתם. הרבה פעמים ראש העיר אומר בעד, נגד, ואין שום תיעוד מהדברים כמו שהחוק מבקש. אני מקווה שהפניה ליועץ המשפטי תגרום להם לפעול לפי החוק".
ועדה ספורטק תכנית עירייה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד