ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו בדרעי: "יכולנו לקבל כפול אצל בוז'י הרצוג"

שר הכלכלה תקף את ההסתה נגד החרדים: "החלטת הגיור היא של ליברמן בכלל. העברת בתי הדין תיקנה מה שעשה טומי לפיד"

דרעי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90
דרעי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90


יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי, השיב הצהריים (ב) בפתח ישיבה הסיעה בכנסת למתקפות נגד ש"ס בימים האחרונים, בעקבות ביטול הרפורמה בגיור והעברת סמכויות בתי הדין הרבנים לידי משרד הדתות.

דרעי פתח ואמר: "אתמול הייתה ישיבת ממשלה, אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם, היו המון אי דיוקים: כולם שכחו לציין שמנהל הגיור עבר ממשרד הדתות למשרד ראש הממשלה. אתם יודעים שבמקומותינו לא נוהגים לוותר על סמכויות".

דרעי תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר: "ההחלטה בנושא גיור היא אותו מתווה שעשה אותו השר לשעבר אביגדור ליברמן כשהוסכם על פשרה עם הרב הראשי בזמנו הרב עמאר. זה לא המתווה שלנו, זה המתווה של ישראל ביתנו."



"לגבי העברת בתי הדין, חזר למשרד הדתות מה שנלקח על ידי טומי לפיד. הוא טען שמעמד בתי הדין יתחזק תחת משרד המשפטים, אבל השנים הוכיחו את ההפך. כל מה שעבר למשרד הדתות זה מנהלית. והשר דוד אזולאי יוכיח לכולם כמה הוא ישקיע כדי לפתור בעיות של עגונות ולייעל. יו"ר הועדה למינוי דיינים הוא בכלל השר יובל שטייניץ".

"לגבי חוק הכשרות, אנשים שוכחים שאני שר הכלכלה ולי יש את האינטרס הגדול להסיר חסמים, בזה אבחן. יחד עם זאת, אנחנו במדינה יהודית ורוב אזרחי מדינת ישראל רוצים כשרות טובה. ולכן אני צריך לאזן בין שני הצרכים הללו, לכן דחיתי את הדיון אתמול, אעשה הכל כדי לייעל את הייבוא ולהוריד את יוקר המחיה אבל יחד עם כך לספק את רצון רוב תושבי עם ישראל לכשרות."

דרעי התייחס למתקפה כנגד החרדים ואמר: "לכל הקולות שנמצאים היום, קולות הזעקה שמכרו את המדינה לחרדים: קחו את ההסכם הקואליציוני, יכולנו לקבל פי שתיים אם היינו ממליצים על ממשלה בראשותו של בוז'י הרצוג, ואז לפיד ולבני היו מצדיקים. הצביעות הזו חייבת להיפסק. אנחנו לא חידשנו שום דבר. אנחנו בסך הכול מנסים לתקן ולשמור על סטטוס קוו. שנתיים הממשלה הזו ניסתה לפגוע ופגעה בציבור החרדי ובציבור החלש, ואת זה אנחנו מנסים לתקן. הממשלה הזו חזקה. ראש הממשלה מנהל את הממשלה ביד רמה. אין מי שיכול להפיל את הממשלה הזו. מי שרוצה להצטרף, אדרבה ברוכים הבאים. שלא יזעק נגד".
דרעי הסתה חרדים משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד