ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נחשף: מורים ערבים חינכו לתמיכה בדאע"ש

הותר לפרסום כי נעצרו ששה חשודים בהפצת משנת ארגון הטרור, כולל מורים • שר החינוך בנט: "נגלה אפס סובלנות"

נחשף: מורים ערבים חינכו לתמיכה בדאע"ש


הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה עצרו שישה תושבי חורה תומכי דאעש, שעסקו בלמוד רעיונות דאע"ש ובדרכים להפיץ את משנת הארגון ואף שקלו לצאת להצטרף לארגון בסוריה.

שירות הביטחון הכללי בשיתוף היחידה המרכזית נגב במשטרת ישראל, עצרו באחרונה שישה מתושבי היישוב חורה שבנגב, לאחר שעלו כתומכי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" - דאע"ש. הוגשו כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

בין העצורים, ארבעה מורים בבתי ספר בנגב. מלבד העצורים, נחקרו בפרשה זו מורים נוספים וכן מנהל של אחד מבתי-הספר אשר נחשד כי ידע על תמיכתם בדאעש ועל מעשיהם של חלק מהמורים המעורבים ולא נקט נגדם צעדים. בחקירתו טען כי לא ידע.

במסגרת החקירות עלה כי ששת החשודים לקחו חלק במפגשים חשאיים, בהם עסקו במשנת דאע"ש, חלקם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב בני משפחתם, חבריהם ומכריהם וחלקם התכוונו לצאת לחו"ל כדי להצטרף ללחימה בסוריה, בשורות ארגון הטרור הרצחני.

הגרעין הקשה של הפעילים, כלל, כאמור, גם עובדים בתוך מערכת החינוך המשמשים כמורים בבתי ספר בנגב. חלקם ניצלו את מעמדם וניסו לעשות נפשות למען דאע"ש, בקרב תלמידים ומורים, בין כתלי בית הספר.

ששת העצורים בני 23-70 תושבי חורה, רהט ועתיר, נעצרו ונחקרו, נגד חמישה מהם כבר הוגשו כתבי אישום בגין עבירות שונות. שלושה מהם, אף תיכננו לצאת לסוריה כדי להצטרף לארגון הטרור, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה.

• בשיר ג'ברין סלים אבו אלקיעאן (26), תושב חורה, מורה בבי"ס יסודי בחורה, נעצר בכ"ח אייר. הודה בין היתר, כי פעל להפצת רעיונות דאע"ש ברשתות חברתיות באינטרנט ובאמצעות שליחת סרטונים של דאע"ש לבני משפחתו, חבריו ומכריו. בכ"ד סיון הוגש ע"י פרקליטות מחוז דרום לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, כתב אישום כנגדו בגין עבירות של פרסום, החזקה והפצת חומר של התאחדות בלתי מותרת ותמיכה בארגון טרוריסטי.

• אכרם ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן (30), תושב חורה, מורה בבי"ס יסודי ברהט, נעצר בט"ו סיון, הודה כי הוא תומך בדאע"ש והשתתף במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. בה' תמוז הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירה של השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת.

• מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן (27), תושב חורה, מורה בבי"ס תיכון בחורה, נעצר בט"ו סיון, הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת במהלך החודש הנוכחי לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. בי"א תמוז הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

• עיסא שחדה/חדר חסן אבו אלקיעאן (27), תושב חורה, נעצר בכ"ו סיון, הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת במהלך החודש לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. בי"ד תמוז הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירות של: קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת ונסיון ליציאה שלא כדין.

• שריף שחאדה רזק אבו אלקיעאן (23), תושב פזורת עתיר, הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת החודש לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. בי"ד תמוז הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירות של: קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת ונסיון ליציאה שלא כדין.

• חמזה עבד עלי אבו אלקיעאן (27), תושב חורה, מורה, עלה בחקירות כתומך דאע"ש וכמי שהשתתף במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה.

לנוכח חומרת הדברים, נקטו גורמי האכיפה בצעדים לגדיעתה של התופעה מיד בראשיתה, בטרם יהיה סיפק בידי המעורבים לעשות מעשה או להפיץ בתפוצה נרחבת את משנתם.

יצויין כי בעבר, פעילים-אחרים מתא חשאי זה יצאו לסוריה והצטרפו ללחימה בשורות דאע"ש.

כזכור, בתחילת ספטמבר 2014 אישר שר הביטחון את המלצת שירות הביטחון הכללי והכריז על "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) כעל התאחדות בלתי מותרת בישראל.

בשירות הביטחון הכללי מציינים כי רובו המכריע של הציבור הערבי בישראל מתנגד לדאעש עד כדי סלידה מהארגון וכי מעורבותם של מורים בהטפה בעד דאע"ש ובפעילות המיוחסת להם, מהווה ניצול ציני של תפקידם ופגיעה באמון הניתן בהם מצד מערכת-החינוך ומצד ההורים והתלמידים.

בנט: "אפס סובלנות"
בעקבות הסרת צו איסור הפרסום בדבר מעצרם של אנשי הוראה שהביעו תמיכה בדעאש, הורה שר החינוך, נפתלי בנט, לשלול את רישיון ההוראה של המורים המעורבים ולהנהיג מדיניות של אפס סובלנות כלפי התופעה.

השר בנט: "ננקוט ביד הקשה ביותר כלפי מורים שניצלו את תפקידם בצורה בזויה ובמקום לשמור על תלמידים – פגעו בהם. יש לנו אפס סובלנות כלפי פוגעים בארצנו. נשמור על מערכת חינוך נקייה ולא ניתן לאף אחד לזהם את ילדינו".



משרד החינוך מברך את שירות הביטחון הכללי ואת משטרת ישראל על פעילותם החשובה שהביאה לעצירה מיידית של פעילות עוינת בתוך מערכת החינוך הישראלית. המשרד ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון לשמירה על שלומם של תלמידי ישראל.

משרד החינוך יפעל בימים הקרובים בתוך בתי הספר בהם פעלו אנשי החינוך שנעצרו, ויפעל להחזרת האמון והיציבות לאנשי החינוך ולתלמידים.
חינוך דאעש בתי ספר תלמידים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד