א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אפרים ברכה ז"ל הובא למנוחות: "הימים האחרונים היו סיוט"

אלפים ליוו למנוחות במודיעין את תנ"צ אפרים ברכה ז"ל • השתתפה כל צמרת משטרת ישראל • הספידו אותו בדמעות בנו ובתו • ראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב בדימוס יואב סגלוביץ': "בחרת בין הרב למדינה שלך - היית נפגע עבירה מול מי שמכונה רב"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


היום אחר הצהרים (ב') נערכה הלוויתו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, ששלח אתמול את ידו בנפשו. אלפים, בהם צמרת המשטרה בהווה ובעבר, עורכי דין ושופטים. ברכה נטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין.

ברכה ז"ל, בן 55 במותו, הותיר אחריו אלמנה, ארבעה ילדים ושבעה אחים ואחיות. לאורך כל שנותיו במשטרה שירת ברכה ז"ל בשורת תפקידי חקירות ומודיעין בימ"ר תל אביב, בלהב 433 ובאגף החקירות והמודיעין ובתפקידו האחרון פיקד על היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.

"ביום שישי האחרון חששת שליבך לא יעמוד לך" ספד אדיר, בנו של ברכה. "ביקשת שנהיה מאוחדים ומאושרים בחתונה המתוכננת של אחי ראובן בעוד כמה שבועות". הוא סיים ואמר "הצוואה של אפרים ברכה, אבא שלנו, הוא 'ואהבת לרעך כמוך'".

בתו מורן, ציינה כי "במבט לאחור, נפרדת מאיתנו בשבת כשביקשת מכולנו שנהנה מאוחדים. הימים האחרונים היו סיוט. זה היה פשוט מצב של חוסר אונים. לו רק יכולתי לקחת ממך את הכאב".



"בעוד מספר שבועות היינו אמורים, אתה ואני, לעמוד תחת החופה של בנך, התכוננת לכך מאוד, והנה - אני רוצה לאחל לבני משפחתך, כפי שנאמר, שנפש צדיק ונשמתו מבקרת ביום שמחת יקיריו" הספיד הרב אליהו אלחרר, רב העיר מודיעין. "אני מאחל להם, שביום הזה, גם אתה, גם נשמתך תגיע מעולם של מעלה, להיות נוכח בחופתו של בנך. היית איש צנוע. בצבא קראו לך תנ"צ ברכה, במודיעין קראו לך אפרים או אפי. מצאת את מקום התפילה שלך במשכנות כהנים, דאגת לסייע, לעזור, והכל בענווה. אתה תחסר לנו אדם יקר", אמר הרב אלחרר, שפרץ בבכי.

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו ספד ואמר, "חסרי מילים ודומעים, ניצבים אנו היום מול קברך הפתוח וממאנים להאמין שאפרים שלנו, מבכירי חוקריה של המשטרה, ומבכירי מפקדיה, הותיר אותנו עם קריאת האזהרה הזו, ועם חומר רב למחשבה".

ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433, ספד לברכה ואמר: "היית צנוע, אנושי, חבר ומקצוען. איש חקירות מהמקצועיים במשטרה. האמנת בצדקת דרכך. היית חזק ואיתן ועמדת בפרץ הפרסומים. היית חזק עד שנשברת".

ראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', ספד לו ושחזר את הרגע שבו ברכה ז"ל סיפר לו על השוחד מהרב פינטו. הוא סיפר עם דמעות בעיניו, שהרגע הזה שבו ברכה בחר, בין המדינה לבין הרב שכה אהב - היה רגע דומיננטי ששינה את חייו.

"בשלהי 2012 ניגשת אליי באחד הבקרים, סיפרת על אירוע ועשית בחירה מתבקשת אך קשה מנשוא. בחירה בין הרב שלך לבין המדינה שלך", סיפר, "הלכת עם האמונה שלך ועם צדק ויושר והמדינה הייתה לפניך. את חובתך ביצעת ולא ביקשת הנחה. היית מפקד בכיר ובאחת הפכת לעד ומתלונן, אך בפועל היית נפגע עבירה מתמשכת. לא רק בניסיון העברייני של מי שמכנים אותו רב, אלא נפגע עבירה מהדף של עבריינים מחוברים ומקושרים. אט אט בדיה הופכת לרכילות, ואז לתחקיר ואז לאמת צרופה".

עוד ספדו לתנ"צ ברכה ז"ל בתו, בניו, אחיו, אחייניתו, ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, ראש להב 433, פרקליט המדינה שי ניצן והמפכ"ל הפורש רב ניצב יוחנן דנינו.









ברכה לוויה אלמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד