י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

שנה לצוק איתן: "בפעם הבאה יהיה קשה יותר"

נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הבטחון בטקס לציון שנה למבצע 'צוק איתן': "בפעם הבאה חייבים הכרעה"

יעלון, הערב בטקס. צילומים: אריאל חרמוני/משרד הביטחון
יעלון, הערב בטקס. צילומים: אריאל חרמוני/משרד הביטחון


הערב נערך בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, טקס אזכרה לחללי מבצע "צוק איתן", שמחרתיים תמלא שנה לפתיחתו.

במבצע נהרגו 67 חיילי צה"ל וששה אזרחים, ונפצעו כ-2,500 חיילים ואזרחים. חלקי גופותיהם של שני חיילים, סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול, נותרו בידי חמאס, והם הוכרזו "חללים שלא נודע מקום קבורתם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר "העימות הבא, יכול שיהיה קשה יותר מקודמו, וכי ברור לנו שעימות כזה יחייב הכרעה ברורה וקשה. על תושבי עזה ועל מנהיגיהם להבין כי ישראל לא תקבל מצב שיישובנו יהיו נתונים להתקפות חוזרות ונשנות, לא לטפטוף, לגשם או מבול. שיקומה של עזה הוא אינטרס ישראלי גם, אך תנאי בלעדי לשיקום כזה - שעזה תחדל להיות חזית לפגיעה בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לאויבי ישראל - חמאס, חיזבאללה, איראן ודאע"ש, והזהירם כי מי שינסה לפגוע בנו, דמו בראשו. נתניהו הוסיף כי ירי הטילים חסר האבחנה על ערינו ומנהרות הטרור חייבו את ישראל לצאת למלחמת מגן ולהשיב מלחמה שערה לאויבנו, מלחמה שבה ספג חמאס מכה שכמותה לא ידע מאז הקמתו. נתניהו התייחס למלחמה במדינות השכנות ואמר כי מערבולת דמים משתוללת במזרח התיכון, ומולה מתייצב עם אמיץ, חזק ומוסרי. "אנו שואפים לשלום אבל נכונים לקרב כדי להגן על עצמנו על ילדנו ועל עתידנו".

שר הביטחון יעלון גם התייחס לטרור במדינות השכנות "מדינות סביבנו מתפרקות וכי את מקומן תופס ערב רב של ארגונים וקבוצות טרור, חלקם אכזר וחסר מעצורים. מן הראוי שיידעו קבוצות הטרור הללו כי אם יפנו את נשקם לעברנו, נרדוף אותן ונכה בהן בעוצמה בכל עת ובכל מקום, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם". השר יעלון הוסיף כי איראן היא שמזינה את חוסר היציבות באזורנו וכי ההסכם הרע שעלול להיחתם בימים הקרובים עם משטר הדמים בטהרן רק מחדד את הסכנה. עוד אמר כי חמאס ספג במבצע "צוק איתן" את המכה הקשה ביותר מאז הקמתו, אך ייתכן שגם בעתיד נאלץ לשוב ולהכות בארגוני הטרור ברצועת עזה.



עוד הוסיף, כי שני לוחמים נותרו על אדמת רצועת עזה, סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין זכרם לברכה. "אנו, כקברניטים אשר שלחו אותם אל הקרב, מחויבים להשיבם לישראל. איננו נחים לרגע, ופועלים ללא ליאות כדי שכך יהיה. הדרך קשה ורצופת מהמורות, שכן מולנו ניצב אויב אכזר ונטול כל רגישות אנושית בסיסית, אך אנו נחושים. זו חובתנו להם. זו חובתנו להוריהם זהבה והרצל שאול ושמחה ולאה גולדין ושאר בני ובנות המשפחות. זו חובתנו לחבריהם לנשק. זו חובתנו למדינת ישראל".

בטקס השתתפו נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין; ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו; יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין; שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות; שר הביטחון, מר משה (בּוֹגי) יעלון; הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט; ממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב בנצי סאו. עוד השתתפו שרים, חברי כנסת, יו"ר ארגון יד לבנים, מר אלי בן-שם; יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, גב' נאוה שוהם-סולן ומשפחות החללים.

מחר (ג') תחל הענקת אות המערכה למשתתפים במבצע "צוק איתן". הרמטכ"ל איזנקוט אמר כי במערכת 'צוק איתן' שוב הוכחה מסירותם חסרת הפשרות של המשרתים בסדיר ובמילואים.

באגף שיקום נכים במשרד הביטחון, ממשיכים בימים אלה בבניית תכניות שיקום ייעודיות ואישיות לפצועים שהוכרו כנכי צה"ל במבצע 'צוק איתן'. 177 חיילים הוכרו כנכי צה"ל בדרגה של 20% ומעלה, מתוכם 8 נכים שהוכרו כנכים בדרגה של 100% ויותר. ל-72 חיילים נקבעה דרגת נכות של 10%-19%, ול-73 נקבעו דרגות נכות של עד 9%, כמו-כן, מטופלות עדיין בקשות שחלקן חדשות וחלקן בגין מחלות שהטיפול בהן אורך יותר זמן.

כל החיילים שנפצעו כתוצאה מלחימה, הוכרו ונקלטו באופן מיידי ב'מסלול ירוק' ובתיאום מלא עם הפצוע, משפחתו וגורמי הצבא. זאת על מנת להבטיח רציפות בטיפול הרפואי. לפצועים שהוכרו (חיילי חובה, קבע ומילואים) אושרו באופן מיידי טיפול רפואי ודמי קיום, ומיד עם שחרורם משירות הועברו לוועדות רפואיות לקביעת אחוזי הנכות הסופיים.
צוק איתן מבצע צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד