ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פריצת דרך בפרשת השחיטה: משלחת שוחטים ראשונה תצא מחר לחו"ל

בעקבות זינוק חד במחיר הבשר המיובא, נערכה פגישת חירום בכנסת בין הרב הראשי הגר"ד לאו ושרי האוצר, הכלכלה, הדתות והמשפטים • הושגה פריצת דרך ומחר כבר תצא משלחת שוחטים ראשונה לחו"ל

צילום: יונתן סינדל, פלאש90
צילום: יונתן סינדל, פלאש90


פרסום ראשון: ביוזמת שרת המשפטים איילת שקד, הושגה פריצת דרך במחלוקת שבין הרב הראשי הגר"ד לאו ליבואני הבשר הקפוא. כבר מחר תצא משלחת של שוחטים לחו"ל והם יפתחו במלאכת השחיטה תוך 24 שעות.

הערב התכנסו במשכן כנסת לפגישת חירום, הרב הראשי האשכנזי הגאון הרב דוד לאו, שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אריה דרעי, שר הדתות דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד.

הנוכחים דנו ברפורמה אותה מנסה לקדם הרב, שהביאה לעימות ולזינוק במחירי הבשר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי את הפגישה יזמה שרת המשפטים איילת שקד בניסיון להגיע לפשרות שימנעו נזק.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הגר"ד לאו שינה את הנוהל לפיו כל יבואן בוחר לעצמו ראש צוות שחיטה. לטענתו, הקשר בין היבואן וראש הצוות פסול, ולפיכך אין לאפשר את המשך ההליך. יחד עם היועץ המשפטי לרבנות עו"ד הראל גולדברג ובליווי ועדה שכללה ששה חברים, גיבש הרב קריטריונים חדשים, ובתאריך י"ט שבט פורסם לראשונה מסמך ההחלטות שהתגבש, הכולל קריטוריון של תוכנת מחשב, שתבחר באופן אקראי לחלוטיו את אנשי הצוות, מבלי מעורבות יד אדם.

ראשי צוותות השוחטים, כמו גם היבואנים, הטילו טאבו נחרץ על הקריטריונים החדשים ופתחו במאבק נגדם. בעקבות ההחלטה פתחו היבואנים ועובדי התעשייה בשביתה איטלקית ומחירי הבשר הקפוא זינקו בלא פחות מ-40 אחוזים בממוצע,

ברשתות השיווק חוששים מעלייה נוספת לקראת החגים, וזה מה שהביא את שר האוצר להיכנס לעובי הקורה. שר הכלכלה אריה דרעי היה מעורב בהשגת הפשרה שהביאה לבסוף להסכמות.

בהודעה מטעם לשכת הגר"ד נאמר כי "ע"פ הסיכום שהושג, מחר בבוקר תוציא פרקליטות המדינה הודעה לבית המשפט העליון על הסיכומים שהושגו בישיבה הלילה ויתאפשר לצוותי הבשר להתחיל לשחוט.

הרב הראשי הרב דוד לאו ביקש לציין כי, "אני שמח שהשגותינו בעניין התקבלו. ההחלטות שהושגו יאפשרו לנו לשמור על רמת כשרות גבוהה מצד אחד ומצד שני יאפשרו את יציאת צוותי השחיטה באופן מיידי, כדי לאפשר את הגעת הבשר לקראת החגים".
בשר כחלון רבנות משפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד