ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הבד"צים התאחדו: "לצאת מחברות המשקיעות ב'ביג'"

בד"צי הגר"נ קרליץ, שבט הלוי ו'מחזיקי הדת' בקריאה מאוחדת לצאת מחברות המשקיעות בגופים המחללים את השבת

הבד"צים התאחדו: "לצאת מחברות המשקיעות ב'ביג'"
הביג באשדוד, "חילול שבת המוני"


המערכה על השבת: הבד"צים של הגר"נ קרליץ, חוג חתם סופר וקהל מחזיקי הדת של בעלזא, הצטרפו לקריאת בד"צ רבני הקריות באשדוד להשקיע רק בקרנות שאינם מחללי שבת.

במכתב המיוחד המתפרסם היום מגלים רבני הבד"ץ את דעתם כי קרנות 'גלאט הון' שפעילותן מפוקחת תחת עינם הבוחנת של רבני 'ועד ההלכה להשקעות וקרנות' שעל ידי דייני הבד"צים, נמצאו כשרים למהדרין ויש להעביר אליהם את הפוליסות וקרנות הפנסיה. במטרה להימנע כלשונם מ"חששות של איסורי ריבית, חילולי שבת ולפני עור ובחילול ה' הנעשה על ידי גופים הנ"ל בהשקעות במיזמים שיש בהם חילול קדשי ישראל".

את מכתבם מסיימים רבני הבד"ץ בברכה כי "בודאי זכות גדולה היא להרבות כבוד שמים ולחזק ידי העוסקים במלאכת הקודש, ויכולה היא שבת מקור הברכות לברך את כל המקדשים אותה בפרנסה בבני חיי ומזוני רוויחי, ובזכות שמירת שבת קודש נזכה במהרה לגאולתן של ישראל".

בחברת 'ביג' דחו עד עתה את הבקשות הרבות שהופנו לחברה מאישים רבים בחברה המסורתית והחרדית, ואשר ביקשו מבעלי החברה ומנהלי לחדול מחילולי השבת הנעשים בהיקפים חריגים ואשר משפיעים על צביון השבת בערי הדרום.

תוך כך, 'ביג' עומדת לחנוך קניון בצומת הצ'ק פוסט שבחיפה, כאשר גם שם מבססת החברה את פעילותה על פתיחה בשבתות. יתירה מזאת: בשבועיים הראשונים לפתיחת הקניון תתקיים חגיגת פתיחה מיוחדת שבה אמורים ליטול חלק כ-20,000 לקוחות שאמורים להגיע לקניון בשבת ולגרום בכך לחילול שבת המוני שכמותו לא היה באיזור.

רבני הבד"ץ הזהירו את חברת ביג כי יקיימו משמרות מחאה מול קניוני 'ביג'.


אלפים זעקו באשדוד נגד חילול השבת
ביג חילולי שבת קניון אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד