י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים': תוקן פרוטוקול מועצת עיריית ירושלים

בעירייה מתקנים את הפרוטוקול - רק 13 חברים תמכו בהקמת הספורטק, כפי שנחשף בבחדרי חרדים • משה ליאון: "דורש לבצע בדחיפות בדיקה מקיפה של התנהלות ישיבות המועצה" • תגובת העירייה: "אין מקום להצבעה חוזרת"

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים': תוקן פרוטוקול מועצת עיריית ירושלים
מתחם הספורטק בירושלים


בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' - תוקן הפרוטוקול של ההצבעה על הספורטק.

הבוקר (ג) התפרסם הפרוטוקול הרשמי של ישיבת מועצת עיריית ירושלים משבוע שעבר ביום שלישי, בה נערכה ההצבעה על אישור הספורטק, כאשר ראש העיר ניר ברקת הודיע על 14 תומכים מול 9 מתנגדים. כזכור, בחדרי חרדים חשף כי היו רק 13 תומכים למהלך, והבוקר בעקבות החשיפה הוחלט בעיריית ירושלים לתקן את הפרוטוקול ל-13 תומכים. דבר השינוי נחשף בתוכנית הבוקר של 'קול חי' על ידי בצלאל קאהן.

חבר מועצת העיר משה ליאון מוסר בתגובה לשינוי הפרוטוקול של מועצת העיר: "לא יעלה על הדעת שטעויות סופר יחזרו בפרוטוקולים ובדוחות הוועדות ובישיבות המועצה. אני דורש מיועמ"ש העירייה ומבקרת העירייה לבצע בדחיפות בדיקה מקיפה של התנהלות ישיבות המועצה הן בתשובות לשאילתות והן בהצבעות ובהצעות המועלות לדיון. במהלך השנתיים האחרונות התגלו מספר כשלים בהתנהלותם של ישיבות המועצה וועדות העירייה. מחובתו של ראש העיר להתנהל בצורה שקופה וחוקית".

לאחר 3 ימים, נמסרה גם תגובת עיריית ירושלים בנושא: "היועץ המשפטי לעירייה אישר כחוק את פרוטוקול הדיון ממליאת מועצת העיר שנערכה ביום 30.6.15 ואת תיקון טעות הסופר, לפיו רוב קולות חברי המועצה (13 חברים בעד ו – 9 חברים נגד) תמכו בהצעה לאישור תקב"ר 2015 להקמת מרכז ספורט לתושבי העיר. מבדיקה שנערכה עולה עוד כי אין כל שינוי בהחלטה וכי אין מקום או עילה כלשהי לקיום הצבעה חוזרת כתוצאה מטעות הסופר שתוקנה ואושרה בפרוטוקול הדיון".

גורמים בעירייה מציינים לבחדרי חרדים כי "אין משמעות לטעות הסופר שנאמרה, מה שקובע הוא הרישום בפרוטוקול. בכל סיטואציה היה רוב ברור במועצת העיר בעד הספורטק. גם במידה וחברי המועצה החרדים שנעדרו היו מגיעים, היה מגיע גם חנן רובין מסיעת התעוררות והנושא היה עובר בכל מקרה".

בעקבות החשיפה בבחדרי חרדים, הצטרפו אתמול גם היומונים החרדים המובילים יתד נאמן והמודיע ותקפו בחריפות את חברי המועצה החרדים שנעדרו, כאשר התברר שבידם היה למנוע את אישור התכנית.




החשיפה בבחדרי חרדים עוררה סערה גדולה בעיריית ירושלים, לטענת חברת מועצת העיר לורה ורטון תהליך ההצבעות אינו תקין פעמים רבות, והיא אף פנתה אתמול ליועץ המשפטי של העיריה כדי שיבדוק את התנהלות ברקת בהצבעות.

מוקדם יותר היום, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ דוד אמסלם התייחס בראיון לרדיו קול חי אצל בצלאל קהאן ודוד חכם לחשיפת 'בחדרי חרדים' ואמר: "אני מניח שראש עיריית ירושלים צריך בוודאי להתמחות בספירה עד 14 ובצורה מדויקת. לכן אני חושב זה פרוצדורה כשלעצמה בעייתית. אני רוצה רק להזכיר שפעם היה ח"כ שלא הצביע או חשד שהצביע, כמעט העמידו אותו לדין".

גם סגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן התייחס אתמול במהדורה המרכזית של 'קול חי' אצל אבי מימרן לדברים, והעיר כי הוא "מקווה שלא הובטח לנציגים שנעדרו משהו בתמורה" והוא "רוצה להאמין שזה לא קיים ביהדות התורה".



פרוטוקול הצבעה תמיכה התנגדות ספורטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד