ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דרעי לכחלון: "הזדמנות להעביר את מע"מ אפס"

שר הכלכלה במכתב לשר האוצר: "הזדמנות נדירה לקבוע סדרי עדיפויות חברתיים ולהוכיח כי הדאגה לחלשים בראש מעיינינו"

כחלון ודרעי. צלם: פלאש 90
כחלון ודרעי. צלם: פלאש 90


בעקבות פתיחת הדיונים על התקציב. קורא יו"ר ש"ס ושר הכלכלה במכתב לשר האוצר משה כחלון לקיים את ההסכם הקואליציוני - אשר כולל מע"מ אפס על מוצרי יסוד.

במכתבו כותב דרעי: "כידוע לך האזרח הישראלי סובל מיוקר המחיה גבוה ביחס למדינות המפותחות. ליוקר המחייה גורמים רבים ואני מאמין שבכוחות משותפים ביכולתנו לטפל בהם.

"אנו פועלים להגברת התחרות במשק, לצמצום הנטל הביורוקרטי ולהורדת חסמי סחר. אנו מחפשים להפחית מכסים ומיסי קנייה במקום בו תכליתם היחידה היא להעשיר את קופת המדינה. כל זה כדי לשפר את מצבו של הצרכן הישראלי.

"גורם משמעותי ליוקר המחייה הינו שיעור המע"מ בישראל. אשר נחשב לגבוה יחסית. ובמיוחד כאשר דנים במוצרי יסוד בסיסיים. מחקרים מראים כי המע"מ משמש כמס רגרסיבי הפוגע באופן חריף במיוחד בשכבות החלשות.

"לאור האמור מתוך דאגה לרווחת האזרחים במדינה, עמדתי כיו"ר המפלגה החברתית השמה את האנשים החלשים במרכז. על כך שהמדינה תתרום את חלקה באופן ישיר להורדת המחירים לצרכן. סעיף 35 בהסכם הקואליציה עליו חתומה תנועת ש"ס. קובע כתנאי להצטרפות של שס לממשלה כי הממשלה תקדם את המע"מ לשיעור של 0% על מוצרי יסוד שבפיקוח".

"בימים אלו אנו מתחילים את דיוני התקציב, וזוהי הזדמנות נדירה לקבוע סדרי עדיפויות חברתיים ולהוכיח כי הדאגה לחלשים בראש מעיינינו".
דרעי כחלון מכתב מעמ מוצרי יסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד