כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עו"ד השבת: שסילבן ימשיך במה שהחל סער

עו"ד דוד שוב המייצג את המכולות בתל אביב בראיון ל'בחדרי חרדים': "אנו שמחים שבג"צ אילץ את העירייה לוותר והעביר את הכדור לשר הפנים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


עו"ד דוד שוב, המייצג את התאחדות הסוחרים והעצמאיים הכללית, וסוחרים נוספים, במלחמה על יום המנוחה בתל אביב, אומר היום (ג') ל'בחדרי חרדים' כי הוא מקווה ששר הפנים סילבן שלום ילד בדרך שהחל קודמו בתפקיד גדעון סער, ויגן על השבת התל אביבית.

אתמול דחה בית המשפט העליון את עתירת עיריית תל אביב נגד החלטת שר הפנים לשעבר גדעון סער, לעכב חוק עזר המאפשר פתיחת עסקים בשבת, והורה לשר הפנים הנוכחי, סילבן שלום, לקבל תוך שלושה חודשים החלטה האם לקבל את חוק העזר העירוני בעניין.

"מרשינו סוחרי תל אביב שמחים מאד שבית המשפט העליון אילץ את עירית תל אביב לוותר על טענותיה והעביר את הכדור לשר הפנים מר סילבן שלום", אומר שוב.

"סוחרי תל אביב", הוסיף, "סמוכים ובטוחים שמר סילבן שלום יעשה את הדבר הנכון כפי שהחל קודמו בתפקיד מר גדעון סער, ידחה מכל וכל את נסיונותיה של עירית תל אביב לחסל את יום מנוחתם היחיד ולא יאלץ את בית המשפט העליון להתערב בכך שוב".

גדעון סער. צילום: יונתן זינדל פלאש 90צילום: גדעון סער. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
גדעון סער. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

תחילת הפרשה בתביעה של בעלי המרכולים בתל אביב נגד אי האכיפה של חוק העזר העירוני המחייב סגירת חנויות בשבת. לאחר שהתביעה התקבלה, אישרה מועצת העיר תל אביב חוק עזר המאפשר פתיחה של עסקים בשבת במיתחמים מסויימים.

שר הפנים דאז, גדעון סער, עיכב את כניסת החוק לתוקף. בדבריו כתב: "לנגד עיני עמדה ועודנה עומדת השאלה: איך יראה הרחוב הישראלי ביום השבת תוך תקופה של מספר שנים לא רב, הרף עין במונחים היסטוריים, נוצר במדינת ישראל בעשורים האחרונים פער גדול בין המציאות דה-פקטו לבין המציאות דה יורה. דהיינו, הרשויות המקומיות אפשרו פעילות בהיקף נרחב המנוגדת לחוק. בכך בלטה עיריית תל אביב".

עם זאת הודיע כי בשל החלטתו לפרוש יותיר את ההחלטה בעניין למחליפו. השר סילבן שלום, שנכנס לתפקיד שר הפנים טרם הביע את עמדתו בנוגע לחוק.

בשל כך עתרה עיריית תל אביב נגד שר הפנים, כך גם עתרו נגד החוק עלי המרכולים. נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, והשופטות אסתר חיות ודפנה ברק-ארז, דרשו לכן משר הפנים להודיע תוך שלושה חודשים על עמדתו בעניין.

לפי ההחלטה, עיריית תל אביב תשיב תוך שבוע לשאלות שהציג לה השר לשעבר סער ולאחר מכן יינתנו 90 יום לשר הפנים החדש שלום למסור את החלטתו.
מרכול תל אביב מכירה בית משפט בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד