י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בן יחיד: הממשיך של חצר סערט ויז'ניץ

'בחדרי חרדים' עם פרופיל מיוחד על בנו יחידו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצוק"ל: פיקח, מאיר פנים ואיש חסד

האדמו"ר זצ"ל עם בנו מ"מ האדמו"ר שליט"א. צילום: ישראל ברודגו
האדמו"ר זצ"ל עם בנו מ"מ האדמו"ר שליט"א. צילום: ישראל ברודגו


למעלה מחמישים שנה שימש האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל כמנהיג עדת חסידיו, מאז הוכתר כממלא מקום אביו האדמו"ר בעל ה'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ זצ"ל.

האדמו"ר זצ"ל המשיך בהקמת מוסדות החסידות והקמת רמת ויז'ניץ בחיפה שהתפתחה עם שלוחות בבני-ברק, ירושלים, אלעד, ביתר עילית ואשדוד, וכן בית מדרש בשכונת בורו פארק, ובלונדון. ‏

לאדמו"ר בן יחיד ושתי בנות - הבן הרה"צ רבי יעקב הגר משמש כאב"ד חסידי סערט ויז'ניץ ונקרא בפי כל החסידים 'הרוב', כעת עם פטירת אביו ימשיך להנהיג את עדת החסידות לתפארת מלכות סערט ויז'ניץ.

הרה"צ רבי יעקב הגר שוהה בנופש בשוויץ וישוב לארץ בטיסה, כדי להשתתף במסע הלווית אביו האדמו"ר זצ"ל.

עם פטירתו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל 'בחדרי חרדים' עמציג פרופיל לדמותו של ממשיך חסידות סערט ויז'ניץ.

הרה"צ רבי יעקב הגר (60) נולד בישראל ביום הכיפורים תשרי תשט"ז לאביו האדמו"ר רבי אליעזר הגר מסערט ויז'ניץ ולאמו מרת חיה צירל ע"ה, בתו של הרה"צ רבי שלום עוזר ברוין זצ"ל מקרית אתא.

בילדותו גדל והתחנך במוסדות חסידות סערט ויז'ניץ ולמד בישיבת 'יחל ישראל' בחיפה. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו חוה, בתו של האדמו"ר מביאלא בני ברק זצ"ל, ולזוג נולדו חמשה ילדים. מאז נישא בנו הגדול, הרב ברוך הגר חתנו של האדמו"ר מויז'ניץ, הוצמד לו התואר אב"ד סערט ויז'ניץ, והוא מתגורר ברחוב מקור ברוך ברמת ויז'ניץ בחיפה.

למעשה, שימש עד עתה רבי יעקב הגר כמורה דרכה של החסידות, וכידו הארוכה של אביו האדמו"ר אליו הוא צמוד ועוזר בכל הנדרש.

במהלך כל היום יושב רבי יעקב הגר והוגה בתורה עם החברותא שלו, בנוסף הוא משמש כראש ועדת החינוך של החסידות - הארגון המאגד את מוסדות החינוך של החסידות, כאשר העול מונח על כתפיו.

מספר פעמים בשנה הוא נוסע לארה"ב ולונדון לגיוס כספים למען המוסדות, וכדי לחזק את בני הקהילות של סערט ויז'ניץ בשבתות התאחדות ובקבלת קהל.

גם כאן בארץ מידי תקופה נערכות שבתות התאחדות בבתי המדרש בבני ברק ואלעד, אליהם מגיע הרה"צ רבי יעקב הגר ומחזק את בני הקהילה תוך שהוא עורך שבת שלמה כמעין אדמו"ר.

כשאביו האדמו"ר לא חש בטוב, קיים הרה"צ 'באטע' בליל שבת בבית המדרש בחיפה, ואף שימש כמסדר הקידושין בחתונות שמחוץ לחיפה, משום שהאדמו"ר עצמו השתתף רק בחתונות המתקיימות בחיפה.

לפני ארבע שנים, כאשר הגיעו מים עד נפש וחסידים רבים פנו וסיפרו לו כי אין להם כסף, הקים את קופת הצדקה 'אהבת ישראל', המחלקת תמיכות לנזקקי הקהילה ומפוקחת אישית על ידיו.

הרה"צ רבי יעקב הגר הינו אדם צנוע הבורח מפרסום וכותרות ומאיר פנים לכל אחד בלי גינוני כבוד מיותרים, ידוע גם כאדם פיקח וכתלמיד חכם עצום.

מקורביו ונאמניו הם הרב יענקל הורוביץ, הרב ברוך מילר והרב נתן מנדלוביץ המשמש כגבאו בבני ברק.
סערט ויזניץ אדמור ממשיך יעקב הגר פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד