י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מרומניה באניית מעפילים • חיי האדמו"ר מסערט

האדמו"ר מסערט-ויז'ניץ, נולד ברומניה וגדל על ברכי ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זצוק"ל • קורות חייו

האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל
האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל


אבל כבד בכל שדרות היהדות החסידית עם פטירתו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצוק"ל בגיל 91 לאחר שלקה בדום לב פתאומי בביתו, ברמת ויז'ניץ בחיפה.

האדמו"ר רבי אליעזר הגר נולד בעיירת גרוסוודיין שברומניה, במוצאי יום הכיפורים י"א תשרי תרפ"ה, לאביו האדמו"ר בעל ה'מקור ברוך', האדמו"ר הראשון מסערט ויז'ניץ וממשיך שושלת הקודש לבית קוסוב ויז'ניץ.

משחר ילדותו ובבחרותו בישיבת ויז'ניץ ברומניה נודע האדמו"ר זצ"ל בכישרונותיו הברוכים ובמידותיו הנאצלות. ושמו יצא כמי שימשיך בעתיד את שושלת החסידות.

גדל והתחנך על ברכי סביו הסבא קדישא בעל ה'אהבת ישראל' זצ"ל שחיבבו עד למאוד והיה לומד עמו בחברותא.

בשנת תש"ז עלה לארץ באוניית מעפילים, נעצר בנמל חיפה ונכלא במחנה המעצר בעתלית. לאחר שחרורו הצטרף להגנה והשתתף בשחרור חיפה והגליל במסגרת חטיבת כרמלי.

בשנת תשי"א נישא לרעייתו הרבנית הצדקנית מרת חיה צירל ע"ה בתו של הרה"צ רבי שלום עוזר ברוין זצ"ל מקרית אתא שנפטרה בכ"א באלול תשס"א.

לאחר פטירת אביו האדמו"ר זצ"ל בב' חשוון תשכ"ד מונה לממשיך דרכו בהנהגת החסידות. אחיו, הגאון הצדיק רבי משה הגר זצ"ל בעל ה'ברכת משה' מונה לשמש בתפקיד ראש ישיבת "יחל ישראל - סערט ויז'ניץ".

מאז הכתרתו ביסס האדמו"ר והמשיך בתנופת המשך הקמת מוסדות החסידות בכל רחבי הארץ והעולם והיה מכתת רגליו לחזק את חסידיו.

מרכז החסידות היא בשכונת רמת ויז'ניץ בחיפה, שם מתגוררות למעלה מ-400 משפחות של החסידות. בית המדרש הגדול בשכונה בנוי בתבנית בית הכנסת העתיק של החסידות ברומניה.

האדמו"ר זצ"ל היה ידוע כמי שמקרב כל יהודי באשר הוא, במאור פנים ובחמימות שאין לו אח ורע, באצילות מיוחדת. בדרשותיו הרבה לדבר על חומרת איסור לשון הרע, ובשבת פרשת נח הנהיג בבית מדרשו שכל החסידים יקבלו על עצמם 'תענית דיבור'.

הטישים אותם היה עורך האדמו"ר זצ"ל טישים בבית מדרשו והם היו לשם דבר. רבים מכל רחבי הארץ היו נוהרים אליהם.

החתונות בחצר הקדוש סערט ויז'ניץ היו לשם דבר – מעמד מיוחד היה המצווה טאנץ אותו היה רוקד האדמו"ר וכן ריקוד ה'אשת חיל' של האדמו"ר בחתונה עם המנגינה המפורסמת. קודם למעמד היה אוסף כסף לצדקה עם השטריימל.

האדמו"ר הותיר אחריו את בנו יחידו הרה"צ רבי יעקב הגר אב"ד חסידי סערט ויז'ניץ שימלא את מקומו באדמו"רות, בתו הנשואה להרה"צ רבי נפתלי ראובן קורנרייך אב"ד קוסוב ויז'ניץ בבית שמש, ובתו הנשואה להרה"צ רבי אהרן טוביה שפיטץ מארה"ב, נכדים ונינים הממשיכים את דרכו בקודש.

בחודש תמוז תשע"ג אושפז בבית חולים לאחר בעיות בגבו ומאז נחלש כוחו. בשבועיים האחרונים חל שיפור מפליא במצב בריאותו הרופף והאדמו"ר חידש ימיו כקדם, וקיבל את חסידיו לעצה וברכה.

אך לפנות ערב נגזרה הגזרה בשעה 19:51 נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש האדמו"ר השיב את נשמתו ליוצרה כסביב מיטתו נמצא גבאו הרה"ח רבי חיים מאיר סבו היחיד שהיה בזמן יציאת הנשמה.
סערט ויז'ניץ חיפה חסידים תולדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד