י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מוצר חדש של בזק: הופך את הבית לחכם עם חיישנים

שירות Bhome מתבסס על פתרון אונליין הכולל מצלמה וגלאים. הערכה מותקנת באופן פשוט ועצמאי

מוצר חדש של בזק: הופך את הבית לחכם עם חיישנים


בזק השיקה t,nuk (ג') את Bhome, שירות הבית החכם. השירות, מאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו, ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות הסמארטפון. ההשקעה של בזק בכניסה לתחום נאמדת בכ-10 מיליון שקל.

השירות החדש של בזק, מבית איי-קונטרול, הוא חלק מהאסטרטגיה של החברה להגדיל את השימוש ברשת ולהרחיב את האחיזה שלה בבית הלקוח.

שירות Bhome מתבסס על פתרון All in one, הכולל מצלמת HD משוכללת ומרובת פונקציות וגלאי דלת/חלון חכם. הערכה מותקנת באופן פשוט ועצמאי על ידי הלקוח ומתממשקת לרשת האלחוטית שלו.

אם שאלתם לגבי נושא האבטחה, בבזק אומרים כי השירות מאובטח ברמה גבוהה מאוד. החיבור הראשוני נעשה בצמוד למכשיר הראוטר, ורק המכשיר הזה מנהל את ההרשאות. ניתן להוסיף מספר רב של מקבלי התראות על המתרחש בבית. השירות נתמך בשירותי הענן המאובטחים של Icontrol Networks, והמידע שהלקוח אוסף בזמן הפעלת השירות (הקלטות וידאו, התראות וכיוב'), מקודד ואינו ניתן לזיהוי ע"י גורם אחר, זולת הלקוח עצמו.

לאחר ההתקנה ניתן לצפות באמצעות אפליקציה ייעודית בנעשה בבית, לקבל התראות אודות המתרחש בו, ואף לנהל שיחה באמצעות המכשיר עם אלה הנמצאים בבית. בנוסף, יוכלו הלקוחות לרכוש בנפרד מוצרי בית חכם נוספים, לרבות שקעי חשמל חכמים להפעלה מרחוק של מכשירי חשמל.

במסיבת עיתונאים שקיימה בזק לרגל השקת השירות, הציג רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, ממצאים מתוך סקר מקיף שערכה החברה על צרכי הציבור והעדפותיו בתחום. מהסקר עולה כי חלק ניכר מהציבור (55% מבין המשתתפים בסקר) חושב שמדובר בשירות מועיל והיה מעוניין להתנסות בו. ההתעניינות ערה במיוחד (72%) ניכרת בקרב הורים לילדים צעירים.

עוד עולה מהסקר כי הציבור מזהה תועלות רבות בשירות החדש: 79% מהמשיבים סבורים כי הוא יגדיל את תחושת הביטחון שלהם והשליטה על הנעשה בבית, 75% חושבים כי השירות יסייע להם להיות רגועים כשהילדים לבדם בבית ו-46% מהמשיבים חושבים ששירות בית חכם יכול להחליף מערכות אבטחה בבית, דוגמת מצלמות אבטחה או אזעקה.

גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, אמר עוד כי על סמך מחקרים שבזק ערכה ועל סמך קצבי הגידול החזויים בתחום, הוא מעריך שבתוך שלוש שנים יימצא בכ-70% ממשקי הבית בישראל לפחות מוצר IOT אחד. "שירות הבית החכם נבנה תוך שיתוף פעולה מלא עם היצרן,Networks iControl, כשהמטרה שעמדה לנגד עינינו היתה לייצר שירות פשוט ונוח להפעלה, בעלות נמוכה, המתבסס על שימוש במוצר חדשני ומתקדם ביותר שמספק ללקוח חוויית שימוש מרשימה.

טוב, מה לגבי המחיר? בזק תספק את פתרון כולל של ציוד מתקדם, שירות תמיכה ואחריות במחיר של 19.90 שקלים בחודש, כאשר המכשיר אינו נרכש ע"י הלקוח אלא מושכר. בשלב זה המערכת מתוכננת לדירות סטנדרטיות של עד 5 חדרים/מצלמות.

הערכה כוללת מצלמה אחת וחיישן דלת. כל מצלמה נוספת כרוכה בתשלום של 29.90 וכל חיישן דלת או חלון ב-9.90. בנוסף, ניתן להוסיף גם שקע חשמלי חכם שתוכלו לשלוט גם בו, במחיר 9.90 לחודש. ההתקנה בעלות חד פעמית של 199 ש"ח.



בזק Bhome בית חכם מלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד