ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

היום: ייהרס ביתו של המחבל מטבח הר נוף

ביתו של המחבל רסאן אבו ג'מל, שביצע את הטבח בהר נוף -ייהרס • ישלל מעמד אשתו וילדיו והם יגורשו

היום: ייהרס ביתו של המחבל מטבח הר נוף


היום (ד') יהרס בשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, ביתו של רסאן אבו ג'מל, שביצע את הטבח האכזרי בבית כנסת של קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים. כך הודיעה המשטרה אתמול לבני משפחתו.

מה עם אשתו וילדיו? מעמדם נשלל והם יגורשו.

רסאן יחד עם בן דודו, עודאי אבו ג'מל שביתו נאטם בשבוע שעבר, רצחו וטבחו את המתפללים הרב משה טברסקי הי"ד, הרב אריה קופינסקי הי"ד, הרב אברהם שמואל גולדברג וקלמן לוין הי"ד. וכן את סייף זידאן (30), שוטר התנועה, שנפצע בעת שבלם את המחבלים.



בית זה לא יהרס לבד: שוטרים הגיעו גם לבית משפחת המחבל מועתז חיג'אזי (32) באבו טור, שירה בפעיל הר הבית יהודה גליק ופצע אותו קשה. השוטרים הודיעו כי בימים הקרובים יאטם חדרו של מועתז בהתאם להחלטת בית המשפט.

עד עתה נהרס ביתו של עבד אל-רחמן שלודי (20), שביצע פיגוע דריסה בכביש 1 סמוך לרכבת הקלה בירושלים, בו נהרגה התינוקת חיה זיסל ברון הי"ד בת 3 חודשים והגיורת קארן ימימה מוסקרה הי"ד בת 22. המחבל ניסה להימלט נורה בבטנו ונפצע קשה וכעבור כמה שעות מת מפצעיו.

בידי המדינה היתר להרוס גם את ביתו של איברהים עכארי במחנה הפליטים שועפט שביצע פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, בו נרצח בחור הישיבה שלום אהרן בעדני הי"ד בן 17 וקצין מג"ב ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל העליון.

בג"ץ דחה לפני שבעה חודשים את העתירה העקרונית שהגישו שמונה ארגוני זכויות אדם נגד מדיניות הריסת בתי מחבלים באמצעות שימוש בתקנה 119 מתקנות ההגנה לשעת חירום. השופטים גם דחו עתירות פרטניות שהגישו בני משפחת הנאשמים במעורבות בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, ובני משפחתו של המחבל משכונת ג'בל מוכבר שביצע את פיגוע הדריסה בטרקטור בירושלים.

בט' טבת, בג"ץ דחה עתירות שהגישו שמונה ארגוני זכויות אדם נגד הריסת בתיהם של מחבלים ממזרח ירושלים, מוחמד עלי אבו ג'מל ועודאי עבד עלי אבו ג'מל מבצעי הפיגוע בית הכנסת בהר נוף בירושלים, מוחמד ג'עאביס מבצע פיגוע הדחפור בירושלים בו נרצח ר' אברהם וולס הי"ד, וכן את העתירה העקרונית נגד הריסת בתי מחבלים.

בהחלטה ציינו השופטים כי למרות החלטתם הם רואים חשיבות בדבר הצורך לקיים מעקב ומחקר לגבי תועלת הריסת הבתים ואף ציינו את מסקנת ועדת טירקל מ-2005 להפסיק את הריסת הבתים כשיטת הרתעה באזור יהודה ושומרון ולשמרה למצבי קיצון.

"המדינה סבורה כי דין העתירה להידחות. נטען, כי המעשים המיוחסים לג'אסן חמורים במיוחד ומצדיקים הוצאת הצו כאמור, וזאת במיוחד נוכח גל הטרור הפוקד את ירושלים בעת האחרונה".

שופטים הדגיש כי אינם מקבל כלל את טענת עותר לעניין הבדל נטען בין ירי על רקע פוליטי לפיגוע על רקע לאומני; ציין כי טרור הוא טרור הוא טרור.
רצח הר נוף טבח טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד